۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۸۳۴۱۰
آیت الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی ایران خواب دشمنان را آشفته کرده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در جمع علما و روحانیان غرب مازندران، انقلاب اسلامی را زمینه ساز دولت جهانی دانست و گفت: این انقلاب الهی مطامع دشمنان و مستکبران عالم را به خطر انداخته و خواب آنها را آشفته کرده است.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تنکابن، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در گردهمایی علما و روحانیان غرب استان که در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه این شهرستان با حضور روحانیان برگزار شد، با اشاره به این‌که شهرستان تنکابن شهری است که از نظر تقوا، تعهد و فرهنگ سابقه درخشانی دارد، گفت: تنکابن شهری عالم و شهید پرور و خاستگاه علمای بزرگی نظیر شیخ محمدبن سلیمان تنکابنی، شیخ محمد حسن مجتهد‌زاده و ابوالفضل علامه بوده است.

وی با بیان این‌که بنده با این شهر آشنایی دیرینه ای دارم، افزود: بخشی از فرهنگ و تقوای مردم تنکابن بر من تأثیر گذاشته است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه طلبگی را شغل پر برکتی دانست و تصریح کرد: یک طلبه به دلیل این که به تبلیغ، ترویج و نشر ارزش های دینی و اسلامی می پردازد از جایگاه رفیعی در جامعه برخوردار است.

این مرجع تقلید با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، ماه مبارک رمضان را ماه خودسازی و نزدیک شدن به خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: این ماه به دلیل قرار دادن نزول قرآن کریم و نیز شب های پرفیض قدر در آن از عظمت و جایگاه والایی در دین مبین اسلام برخوردار است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این ‌که وظیفه طلاب در ماه مبارک رمضان بسیار سنگین تراز ماه های دیگر است، تصریح کرد: طلاب و مبلغان باید در ماه مبارک رمضان با حضور در مساجد و تکایا به تبلیغ مناسب احکام دین مبین اسلام بپردازند؛ چون این ماه، ماه ‌تبلیغ دینی است.

وی با اشاره به این‌که علما و روحانیان به عنوان مرزبانان عقیده و شریعت اسلامی این مردم را حفظ کردند، ادامه داد: این قشرتأثیر‌گذار جامعه اسلامی همواره با دل و روح مردم سروکار دارند، به همین دلیل از جایگاه ویژه در میان مردم برخوردار هستند.

این مرجع تقلید در ادامه به تلاش دشمن در مقوله تهاجم فرهنگی اشاره کرد و بیان داشت: استکبار جهانی همه تلاش و سرمایه گذاری های خود را در مقابل فرهنگ و ارزش های دینی جامعه به ویِژه جوانان قرار داده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تضعیف ارزش های دینی نظام مقدس جمهوری اسلامی را یکی از اهداف شوم دشمنان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: آنها با این تبلیغات منفی خود می‌خواهند دین اسلام را ناکارآمد جلوه دهند که در طول سالیان بسیار همواره ارزش های اسلامی بر توطئه‌های دشمنان غالب بوده است.

این مرجع تقلید با تأکید براین‌که مجاهدان اسلام به خوبی مرزهای آبی و خاکی را می‌شناسند و جلوی تهاجم و نفوذ دشمنان را خواهند گرفت، ادامه داد: مجاهدان اسلام اجازه هیچ گونه تحرکی را به مستکبران نخواهند داد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی دارای دشمنان کینه توزی است که از ابتدای پیروزی این نظام الهی تاکنون به دنبال ضربه زدن به آن هستند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران منافع مستکبران عالم را به خطر انداخت و قدرت‌های استکباری که مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشورها را در استثمار خود قرار داده بودند و کشورهای ضعیف را زیر سیطره خودشان داشتند و حتی مباحث اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشورها با میل آنها رقم می‌خورد، امروز آنها را عصبانی کرده است.

وی با اشاره به این‌که استکبار جهانی تاریخ بسیار سیاهی دارد، ادامه داد: این انقلاب مستضعفان را بیدار کرد و اتحاد آنها را هر روز بیشتر کرده و امروز نقاب از چهره استکبار کنار رفت.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این‌که انقلاب اسلامی مطامع دشمنان و مستکبران عالم را به خطر انداخته است، بیان داشت: این نظام الهی خواب دشمنان را آشفته کرده است.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی کشتی انقلاب اسلامی را هدایت می کنند، ادامه داد: ایشان در همه موارد نقاب استکبار را کنار می زنند و توطئه های آنها را خنثی می‌کنند؛ از این رو همه باید به رهبری اقتدا کنیم.

این مرجع تقلید انقلاب اسلامی را زمینه ساز ظهور دولت جهانی دانست و ادامه داد: باید با تفکر انتظار، این نظام الهی را به صاحب واقعی آن، امام زمان‌(عج) تحویل دهیم.

گفتنی است: حضرت آیت الله نوری همدانی ساعت هجده عصر امروز در جمع مدیران و نخبگان شهرستان تنکابن سخنرانی خواهد کرد./950/پ201/س
ارسال نظرات