۳۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۸۴۴۶۹
عضو خبرگان رهبری:

مسجد‌ کانون بصیرت‌بخشی و مقابله با تهدید نرم دشمن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که امروز جنگ استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد فاز نرم‌افزاری‌ خود شده است، تصریح کرد: امروز مساجد به عنوان کانون معنویت و بصیرت خنثی کننده توطئه‌های نرم دشمنان است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد صابر جباري نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري
حجت الاسلام و‌ المسلمین سید صابر جباری، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از مسجد به عنوان پایگاه خیزش انقلابیون و مبارزان دین داری نام برد و گفت: مسجد، نمادی استوار از تمدن اسلامی در طول تاریخ بوده و ارزش و اعتبار خود را میان مسلمانان حفظ کرده است.

وی افزود: مسجد، محل گردهمایی مسلمانان و تجلی گاه پرشکوه انسجام و یکپارچگی ملت مسلمان است و مسجد، حافظ سلامت دین و جامعه است و نمایش وحدت و همدلی نمازگزاران، بقای اسلام را تضمین می کند.

امام جمعه بهشهر با بیان این‌که دشمنان دین خدا، پیوسته در کمین هستند تا با دامن زدن به اختلاف‌‌ها و ایجاد تفرقه، یکپارچگی مسلمانان را از بین ببرند و راه نفوذ و تسلط خود را به درون آنها باز کنند، تصریح کرد: حضور پیروان مذاهب مختلف اسلامی اعم از شیعه و سنی در صفوف نماز، برهم زننده نقشه دشمن و مایه ناکامی آنها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری از مسجد به عنوان پایگاه اصلی مقابله با دشمنان اسلام یاد کرد و ادامه داد: مساجد قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز همواره کانون اصلی وحدت و همدلی ملت ایران برای مقابله با طاغوت بودند.

وی با بیان این‌که مساجد امروز به عنوان بهترین مکان برای تقویت بصیرت و معنویت در جامعه محسوب می شود، ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی همواره از مساجد به عنوان کانون جوش و خروش مردمی هراس داشتند و دارند.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این‌که امروز جنگ استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد فاز نرم افزاری خود شده است، تصریح کرد: امروز مساجد به عنوان کانون معنویت و بصیرت خنثی کننده توطئه های نرم دشمنان است. 

حجت الاسلام و المسلمین جباری با اشاره به این‌که مسجد از ابتدا جایگاه تحقق فریضه امر به معروف و نهی از منکر بوده است، خاطرنشان کرد: جلوه روشن این مسأله، جایگاه موعظه در عصر پیامبر گرامی اسلام و ابلاغ بایدها و نبایدهای اسلامی به مردم است و از سوی دیگر، حضور شکوهمند مؤمنان در مسجد، صحنه دلربایی می آفریند که خود به تنهایی، انسان را به سمت خوبی‌ها و معروف‌ها می‌کشاند.

وی با بیان این‌که نقش مساجد در این برهه از زمان بسیار مهم و تعیین کننده است، ادامه داد: مساجد می‌توانند کانون تولید فرهنگ و ادب و همچنین کارخانه انسان‌سازی و بازدارنده جامعه از انحراف‌های فکری و مذهبی باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مسجد تنها برای نماز خواندن و راز و نیاز نیست، بیان داشت: مسجد پرورش دهنده اخلاق، شور، شعور، شخصیت، انسانیت، مروت، تعهد، جوانمردی است و باید بیشتر در جهت معنویت افزایی جامعه از آن بهره گرفته شود./950/ت302/س
ارسال نظرات