۰۱ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۸۴۵۸۹
کارشناس دین و رسانه:

دامنه اسلام هراسی در غرب حتی به تبلیغات شهری هم کشیده شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگوئی با اشاره به نقش رسانه ها در ایجاد اسلام هراسی، اظهار داشت: برداشت تک بعدی از اسلام و این که اسلام با تروریسم مساوی است محور تبلیغات این رسانه ها است.
اسلام هراسي


حجت الاسلام محمد رضا بهروز، مدیر  بخش آنلاین مرکز ملی پاسخگوئی به سوالات دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اوج گرفتن پدیده اسلام هراسی به مناسبت فرا رسیدن یازدهم سپتامبر که مصادف با عید فطر شده است، گفت: اسلام هراسی از دهه 1990 زیر عنوان بیگانه هراسی جعل شد که چون با رواج اسلام در غرب مواجه شد، پروژه های اسلام هراسی کلید خورد.

وی مهمترین علت رواج اسلام هراسی را اقدامات رسانه های خبری صهیونیستی بیان کرد و ادامه داد: برداشت تک بعدی از اسلام و این که اسلام با تروریسم مساوی است محور تبلیغات این رسانه ها است.

حجت الاسلام بهروز اظهار داشت: البته نباید از کاستی های خود غافل شوییم، زیرا که تبیین نشدن برخی مقولات مانند جهاد، دفاع، حدود در اسلام، زمینه بدفهمی ها را رقم زده و اسلام هراسی را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: محصولات فرهنگی مانند فیلم ها، تصاویر و برخی صحنه های برخوردهای خشن طالبانی نیز اسلام هراسی را تقویت کرده است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: رسانه های غربی مسلمانان را افرادی منزوی، بدبین، مخالف با تغییر و بی تفاوت نسبت به تحولات معرفی می کنند.

وی بیان داشت: دامنه اسلام هراسی حتی در غرب به تبلیغات شهری هم کشیده شده و در روی اتوبوس ها اسلام مساوی تروریسم طراحی شده است.

وی اسلام هراسی را یک نوع نژاد پرستی عنوان کرد و بیان داشت: در کشورهایی که داعیه حقوق بشر دارند و شعارهای آزادی بیان و اندیشه را عنوان می کنند،تبعیض دینی چه معنایی دارد /909/ت302/ع

ارسال نظرات