۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۸۴۶۲۸
با حضور علما؛

مراسم بزرگداشت آیت الله کاشانی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله سید عباس حسینی کاشانی، با حضور نمایندگان بیوت مراجع علما ، مسؤولان کشوری و استانی و اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدا قم برگزار شد.
آيت‌الله علامه سيد‌عباس حسيني‌کاشاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال آیت الله سید عباس حسینی کاشانی، امام جماعت حرم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، دوشنبه شب، بعد از نماز مغرب و عشا در سیزدهمین شب ماه مبارک رمضان، با حضور برخی از مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی، مسؤولان کشور و استانی، طلاب و روحانیون و دیگر اقشار مردمی در حسینیه شهدا قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع تقلید، حجت الاسلام و المسلمین ملکا مسؤول دفتر مقام معظم رهبری در قم، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران، حجت الاسلام میرتاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهور، حجت الاسلام موسی پور استاندار، نمایندگان بیوت مراجع، نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شماری از طلاب و روحانیان حوزه های علمیه، مدیران استانی و دیگر اقشار مردمی حضور داشتند، حاضران با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه، یاد و خاطره مرحوم آیت الله حسینی کاشانی امام جماعت پیشین حرم اباعبدالله الحسین(ع) را گرامی داشتند.

حجت الاسلام محمدعلی رسولی اراکی، از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم، با اشاره به شخصیت این عالم ربانی، تلاش ها و زحمات بی شائبه این عالم ربانی در جهت نشر معارف اسلامی و آموزه های دینی را ستود و از وی به عنوان شخصیتی تلاش گر یاد کرد.

وی گفت: آیت الله حسینی کاشانی، فردی وارسته و متقی بود و با همت و پشتکار فوق العاده خود توانست در راستای نشر و ترویج مبانی اسلام آثار و خدمات و تالیفات علمی خوبی به جامعه ارائه کند.

این استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به آیات و روایاتی، جایگاه علم و عالم را در اسلام بسیار برجسته توصیف کرد و ابراز داشت: مقام عالم به قدری بالاست که اگر فردی با عالم همنشین و هم کلام باشد در آخرت نیز با او محشور خواهد شد. /924/پ202/ص

ارسال نظرات