۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۸۴۶۸۷
استاندار خوزستان در حاشیه نمایشگاه قرآن خبر داد؛

اختصاص 60 میلیارد تومان به فعالیت‌های فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان از اختصاص اعتباری بیش از شصت میلیارد تومان به فعالیت های فرهنگی استان خوزستان خبر داد و گفت: این اعتبار دوازده برابر همه دوران های گذشته است.
سيد جعفر حجازي، استاندار خوزستان
سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان درحاشیه نمایشگاه قرآن اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: با گذشت 22سال از دوران دفاع مقدس به یقین شهیدان رجایی و باهنر اکنون از حاکمیت فرهنگ قرآنی در نظام و جامعه اسلامی خرسند و مسرور هستند.

استاندار خوزستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر «جوانان ما بهترین جوانان در عصر حاضر بوده و حتی از جوانان ابتدای انقلاب متدین تر هستند» ابراز داشت: امروز فعالیت های معنوی و عرفانی قرآن بیش از گذشته است و به یقین شهدا از آغاز شدن نخستین روز هفته دولت با فعالیت های قرآنی شادمان هستند.

وی با اشاره به استقبال مردم از نمایشگاه قرآن و با بیان این که فضای قرآنی استان حاکی از استقبال پر شور مردم در روزهای آتی است، گفت: استقبال مردم نشان می دهد که می توان گام های مؤثرتری در عرصه های مختلف به ویژه فعالیت های دینی برداشت.

حجازی حضور جوانان و نوجوانان خوزستانی در مسابقات و نمایشگاه های قرآنی را نشان دهنده علاقه مردم از کلام نورانی وحی دانست و اذعان داشت: نباید این چنین نمایشگاه ها به مناسبت های ویژه و تنها یک بار در سال انجام شود و با اهتمام جدی تر می توان فعالیت های بیشتری در این زمینه انجام داد.

استاندار خوزستان رویکرد دولت نهم در زمینه فرهنگی را رویکردی سخت افزاری و عمرانی خواند و اظهار داشت: بحمدالله در دولت دهم رویکردی جدیدی در بعد نرم افزاری به فعالیت های فرهنگی شده و این نگرش به شکلی است که ظرفیت های فرهنگی را تقویت می کند.

وی در ادامه از اختصاص اعتباری بیش از شصت میلیارد تومان به فعالیت های فرهنگی خوزستان خبر داد و گفت: این اعتبار تا کنون بی سابقه بوده و دوازده برابر همه دوران های گذشته بوده است و این مسأله یعنی این که دستگاه های فرهنگی می توانند فعالیت های خود را به خوبی انجام دهند.

حجازی در پایان با بیان این که در تابستان امسال بالغ بر هفت میلیارد تومان در اردوهای فرهنگی استان و بخش دیگری در طرح ضیافت اندیشه هزینه شده است بیان داشت: در نیمه دوم سال جاری برنامه های فرهنگی دیگری مانند نمایشگاه های قرآن با گستردگی بیشتری اجرا خواهیم کرد./945/ت302/ص
ارسال نظرات