۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۸۴۹۷۳
استاد حوزه و دانشگاه:

اختلاف تنها راه سلطه استکبار بر ملت‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز گفت: تصمیم دشمنان برای ایجاد فتنه و تفرقه کار جدیدی نیست، چون به عقیده آنها یکی از راه‌های تسلط بر ملت ها اختلاف و تفرقه در آحاد مردم است.
حجت-الاسلام نظري
حجت الاسلام مجتبی نظری، مسؤول سابق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: تصمیم دشمنان برای ایجاد فتنه و تفرقه کار جدیدی نیست، چراکه به عقیده آنها یکی از راه های تسلط بر ملت ها اختلاف و تفرقه در آحاد مردم است.

وی خاطر نشان کرد: قدرت‌هایی که دارای تفکر سلطه‌گر در نظام بین‌المللی هستند و در برابر صداقت و حق مسلم ملت‌ها می ایستند، قادر به تعقیب و تحقق اراده و خواست خود در محافل بین المللی نیستند.

استاد حوزه و دانشگاه تبریز در ادامه با بیان این‌که حوزه‌های علمیه شیعه و سنی همواره در طول تاریخ، محلی برای طرح مباحث علمی و منطقی بوده‌اند، گفت: انگیزه‌های سیاسی و نیز رفتارهای افراطی در طول تاریخ اسلام به عنوان عامل اختلاف مطرح بوده است.

وی با بیان این‌که وحدت شیعه و سنی نمادی از وحدت ملی در کشور است، اظهار داشت: علمای آگاه شیعه و سنی همواره بر اصول اتحادی تأکید داشته‌اند و خود را درگیر اظهارات و رفتارهای جاهلانه نمی‌کردند.

حجت الاسلام نظری منزوی کردن تشیع را سیاست و نقشه امویان و عباسیان دانست و تصریح کرد: این در حالی است که علمای اهل سنت بیشترین دفاع را از شیعیان داشته و بیشترین ذکر مناقب و فضایل اهل بیت(ع) از سوی عالمان سنی مطرح شده و خلفای جور بنی عباس و بنی امیه بنا بر انگیزه‌های سیاسی سعی در منزوی کردن شیعیان داشته اند.

وی گروه های سیاسی و قومیت های مختلف را به رعایت مصالح اسلامی دعوت کرد و افزود: مصالح جمعی و گروهی را باید فدای منافع ملی و اسلامی کنیم و با تأسی به مولای متقیان حضرت علی(ع) که حق مسلم خلافت خود را به خاطر حفظ اصل اسلام فدا کرد، با غلبه بر هوای نفس، در راه وحدت انسجام اسلامی و ملی بکوشیم.

حجت الاسلام نظری، اختلاف افکنی میان قومیت های مسلمان را از نقشه های قدیمی استعمار جهانی دانست و گفت: کشور هندوستان به عنوان نمونه ای بارز از این نقشه شوم قربانی شده است؛ چنانچه این کشور به عنوان یکی از کشورهای ثروتمند جهان حاکمیتی اسلامی داشت، پس در حال حاضر ارتباط انگلیس و اختلاف افکنی میان قومیت های و ادیان مختلف بیشترین تعداد فقیر در جهان را دارا است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر وحدت مسؤولان در مسائل کلان کشور خاطر‌نشان کرد: در شرایطی که کشورمان در مقطع حساس سیاسی بسر می برد، نباید اختلاف سلیقه‌ها، سوژه‌ای دست دشمنان برای اختلاف افکنی باشد./935/ت302/س
ارسال نظرات