۰۷ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۸۵۰۸۸
آیت الله طبرسی:

توجه به مقوله عفاف و حجاب نباید مقطعی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران توجه به مقوله عفاف و حجاب را مسأله‌ای ضروری ‌دانست و گفت: رعایت حجاب اسلامی باید در همه سطوح جامعه اسلامی مورد تأکید قرار گیرد.
آيت الله نورالله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار مسؤولان امور بانوان و خانواده این استان در ساری، با اشاره به اهمیت و جایگاه بانوان در دین مبین اسلام گفت: دین اسلام همواره جایگاه رفیعی را برای بانوان در نظر گرفته است.

وی با تأکید رعایت عفاف و حجاب از سوی دین اسلام برای بانوان را نشان دهنده جایگاه رفیع آنان در اسلام دانست و افزود: بانوان باید با رعایت حجاب اسلامی جایگاهی را شریعت محمدی برای آنها تعیین کرده را حفظ کنند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنانش به تلاش دشمنان نظام اسلامی برای ترویج بی بندوباری و تقویت فرهنگ برهنگی درجامعه ی اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: امروز استکبار جهانی از هر حربه ای برای ترویج فرهنگ غربی در جامعه اسلامی استفاده می کند.

آیت الله طبرسی تقویت ایمان، تقوا وبصیرت را مهم‌ترین عامل برای خنثی کردن توطئه های فرهنگی دشمنان دانست و تصریح کرد: همه متولیان دینی و فرهنگی باید با پر کردن خلأ دینی و فرهنگی در جامعه توطئه های فرهنگی دشمن را خنثی کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری توجه به مقوله عفاف وحجاب را یک امر ضروری و بسیار مهم دانست و بیان داشت: رعایت حجاب اسلامی باید در همه سطوح جامعه اسلامی مورد تأکید قرار گرفته و اجرایی شود و نباید به این مقوله مهم به صورت مقطعی نگاه شود.

امام جمعه ساری با تأکید بر این‌که دولت باید رعایت حجاب سلامی را از کارکنان خود آغاز کند، ادامه داد: اگر این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گیرد دیگر اقشار جامعه نیز به تأسی ازاین افراد حجاب و عفاف اسلامی را رعایت می کنند.

آیت الله طبرسی با بیان این که استراتژی دشمنان نظام اسلامی برای ترویج بی بندوباری و بد حجابی در جامعه اسلامی امروز وارد مرحله ی جدیدی شده است، ادامه داد: دشمنان با بهره گیری از تکنولوژی روز بی بندوباری و بی عفتی را در جوامع اسلامی ترویج می کنند که باید در این خصوص فکری شود.

وی ادامه داد: متولیان حوزه دین و فرهنگ باید با به‌کارگیری نیروهای مجرب، متخصص و متعهد و برگزاری دوره های متعدد آموزشی فرهنگ عفاف و حجاب را در سطوح مختلف جامعه تقویت کنند.

نماینده ولی فقیه درمازندران تقویت باورهای دینی نسل جوان را در چنین شرایطی بسیار مهم دانست و ادامه داد: همین باورهای دینی و اعتقادی می تواند به عنوان سدی محکم در برابر هجمه های فرهنگی غرب ایستادگی کند.

وی در ادامه ترویج و تقویت مبانی دینی و فرهنگی در جامعه را نیازمند فراهم بودن زیرساخت های لازم در کشور دانست و تصریح کرد: متولیان دینی و فرهنگی باید قبل از انجام هر برنامه ای شرایط را برای اجرای مناسب طرح ها فراهم کنند.

آیت الله طبرسی خاطرنشان کرد: خانواده، جامعه و آموزش و پرورش نقش بسیار مؤثری در ترویج و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی دارند و با هماهنگی بین این سه نهاد، می توانیم به نتایج بسیار مطلوبی دست پیدا کنیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که دشمنان برای تبلیغ بی عفتی در جوامع سرمایه های کلانی را صرف می کنند، ادامه داد: دولت باید اعتبارات بیشتری را برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اختصاص دهد./950/پ202/س
ارسال نظرات