۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۸۵۱۷۲
رییس اداره اوقاف و امورخیریه ساری:

آیت الله صالحی مسأله مرجعیت رهبر انقلاب را همواره به طلاب گوشزد می کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری ولایت مداری را یکی از خصوصیات بارز آیت الله صالحی عنوان کرد و گفت: وی مسأله مرجعیت رهبر انقلاب را همواره به طلاب گوشزد می کرد.
رييس اداره اوقاف و امور خيريه ساري
حجت الاسلام مسعود قربانی، رییس اداره اوقاف وامور خیریه ساری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، که به مناسبت چهلمین روز ارتحال آیت الله صالحی صورت گرفت، برگزاری مراسم معنوی اعتکاف را یکی از ماندگارترین اقدامات حضرت آیت الله صالحی در مرکزاستان مازندران دانست و گفت: وی پس از حضورش در مازندران و ساری یکی از مسائل مهمی که دنبال می کرد برگزاری هر ساله مراسم اعتکاف بود.

وی اعتکاف را یکی از برنامه های مهم در دین مبین اسلام دانست و افزود: پیامبر گرامی (ص) نیز همواره در برپایی مراسم معنوی اعتکاف تلاش می کردند و مؤمنان را نیز به شرکت دراین مراسم پر فیض دعوت می کردند و آیت الله صالحی نیز به تأسی از پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (س) این سنت حسنهدینی را هر ساله با شکوه خاصی برگزار می کرد.

رییس اوقاف ساری ولایت پذیری را یکی دیگر از خصوصیات بارز آیت الله صالحی دانست و تصریح کرد: از جمله موضوعاتی که همواره در سخنرانی وی مورد تأکید قرار می گرفت تبعیت محض از ولایت فقیه بود.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این‌که آیت الله صالحی در دفاع ازولی فقیه، آرمان های امام و شهدا الگویی برای بسیاری بزرگان بود، خاطرنشان کرد: ولایت مداری و انقلابی بودن ایشان همواره بر سرزبان ها بود.

وی که از شاگردان آیت الله صالحی بود، ادامه داد: آیت الله صالحی رمزموفقیت همگان را در گرو اطاعت از ولایت و رهبری می دانست و این مسأله به عنوان یکی از موضوعات ثابت سخنرانی های وی بود.

حجت الاسلام قربانی در ادامه گفت: یکی ازموضوعات مهمی که آیت الله صالحی نسبت به آن تأکید داشت و همواره آن را به طلاب حوزه گوشزد می کرد، مرجعیت حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و تأکید داشت طلاب باید به این مسأله بیشتر توجه کنند و درجهت تبلیغ آن گام بردارند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری با بیان این که آیت الله صالحی عامل پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در تبعیت از ولی فقیه زمان می دانست؛ گفت: این عالم نستوه دراین راه بسیار محکم وجدی بود.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان ساری در ادامه سخنان خود با بیان این‌که آیت الله صالحی در برپایی اعیاد مذهبی اهتمام ویژه ای داشت، خاطرنشان کرد: ارادت این عالم ربانی به حضرت فاطمه زهرا(س) وصف ناپذیر بود.

حجت الاسلام قربانی حفظ شعاعر دینی را یکی از ویژگی های بارز آیت الله صالحی برشمرد و بیان داشت: ایشان همواره نسبت به برگزاری برنامه های دینی و مذهبی تأکید خاصی داشتند وخودشان نیز در این عرصه پیشگام بود.

وی توجه به امور طلاب را یکی دیگر از ویژگی های آیت الله صالحی دانست و افزود: این عالم ربانی همواره پیگیراین امور بودند و تعصب خاصی نسبت به مسائل طلاب حوزه علمیه داشت و همواره در جهت رفع مشکلات و مسائل مربوط به طلاب گام بر می داشت.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ساری با بیان این که آیت الله صالحی حضور یک روحانی دریک روستا را امری ضروری می دانست، افزود: وی تأکید داشت همان طورکه وجود یک مرکز بهداشت به منظور رسیدگی به امور جسمانی مردم در روستاها ضروری است، استقرار یک روحانی نیز به منظور رسیدگی به امور دینی و مذهبی مردم بسیار ضرورت دارد و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام قربانی با اشاره به این‌که آیت الله صالحی حضور یک روحانی در روستا را موجب تقویت باورهای دینی و فرهنگی مردم می دانست، ادامه داد: این عالم ربانی همواره رفتار مردم یک روستایی که فاقد روحانی و روستایی که از وجو روحانی بهره مند بودند را با هم مقایسه می کرد و تفاوت آن دو را زمین تا آسمان می دانست./950/ت302/ص
ارسال نظرات