۲۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۸۶۲۰۶
کارشناس علوم قرآنی:

دست های پنهان در صدد اختلاف افکنی بین اسلام و مسیحیت است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه قم گفت: قرآن سوزی در کلیسا محصول تلاش رسانه های غربی و سیاستمداران آنها در راستای اسلام هراسی است.
حجت الاسلام عبدالكريم بهجت پور

حجت الاسلام عبدالکریم بهجت‌پور، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به پدیده قرآن سوزی در روز یازدهم سپتامبر در آمریکا گفت: به نظر می رسد قرآن سوزی در کلیسا محصول تلاش رسانه های غربی و سیاستمداران آنها در راستای اسلام هراسی است.

وی بیان داشت: سالها است که غرب از رواج اسلام و گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی هراسناک شده و در جهت مبارزه با اسلام، اقدامات گوناگونی را انجام داده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: ایجاد جریان موازی بن لادن که از سوی غرب تولید، ترویج و توسعه پیدا کرد قصد داشت اسلام را با تروریسم مساوی نشان دهد و قرآن را مشق ترور عنوان کند.

وی ادامه داد: وقتی تبلیغات این چنینی در غرب به راه افتاد، طبیعی است که عده ای مغرض و جاهل، قرآن سوزی را راه بیندازند.

محقق عرصه قرآن پژوهی گفت: قرآن سوزی معلول است، دنیای اسلام باید نسبت به این مسائل آگاه باشد که دست امپراطوری خبری در کار است تا اسلام و مسیحیت به جان هم بیفتد.

وی بیان داشت: هوشیاری نسبت به برنامه های بلند مدتی که برای به جان هم انداختن ادیان الهی انجام شده ضروری است.

حجت الاسلام بهجت پور علت نمایش های این چنینی را شناخت آستانه تحمل مسلمانان عنوان کرد و بیان داشت: غربی ها در صدد هستند تا آستانه غیرت مسلمانان به قرآن را محک بزنند.

وی گفت: اگر مسلمانان واکنش سریع نسبت به این عمل شنیع نداشته باشند، دشمنان گام های بعدی را بر خواهند داشت و دست به اقدام شنیع تر خواهند زد.

کارشناس علوم قرآنی در پایان بسیج شدن تمام کشورهای اسلامی، سازمان های بین المللی و مردم مسلمان در سراسر جهان را در جهت مبارزه با حرمت شکنی قرآن خواستار شد. /909/ت302/ع


ارسال نظرات