۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۸۶۳۸۰
صبح امروز؛

هشتمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هشتمین اجلاس چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در محل سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
هشتمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري
به گزارش خبرگزاری رسا هشتمین اجلاس رسمی چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ساعت 8:45 صبح روز سه شنبه 23 شهریور ماه با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، در ابتدای این جلسه آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری نطق افتتاحیه این اجلاس را ایراد کرد.

نخستین سخنران پیش از دستور صبح سه شنبه، حجت الاسلام و المسلمین علوی بود. وی با محکومیت هتک حرمت قرآن، رعایت کامل رهنمودهای مقام معظم رهبری را لازم دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، سخنان مقام معظم رهبری را در نیم سال گذشته مورد تحلیل قرار داد و در رأس آن توجه ایشان به وحدت میان اقشار جامعه را خاطر نشان کرد.

وی در ادامه اضافه کرد که باید از بد اخلاقی سیاسی دوری کرد و در مقابل، تقوای سیاسی را جلب کرد.

این عضو مجلس خبرگان همچنین با بیان برخی مسائل داخلی کشور ، پیشنهاد اطلاع رسانی اخبار به نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری و نیز نشست های میان اجلاس خبرگان را مطرح نمود.

دومین ناطق پیش از دستور ، آیت الله علم الهدی بود که به ایراد سخن پرداخت.

وی با توجه به توسعه دانش بنیاد در کشور و اصل استکبار ستیزی و نیز عدالت اجتماعی و مبارزه با مفاسد اقتصادی ، پیشرفت های کشور را تذکر داد.

نماینده محترم استان خراسان رضوی محبوبیت رهبری را در حال حاضر بی نظیر دانست و اظهار داشت نباید با عناوینی چون مطالبات از رهبری و یا گلایه از رهبری ، به انتقاد از دولت پرداخت.

وی خاطر نشان کرد که انتقادات از دولت بیشتر از دولت های سابق نیست و این در صورتی است که مقام معظم رهبری از این دولت همانند دولت های دیگر حمایت می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین معلمی بعنوان سومین سخنران پیش از دستور ، به شرح حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در مورد نصیحت ائمه مسلمین و جامعه اسلامی پرداخت.

نماینده مردم مازندران در چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری ، با بیان مسائل پس از انتخابات سال گذشته ، مدیریت مقام معظم رهبری را در عبور از فتنه ستود و همچنین خواستار وحدت بین گروه ها برای رفع برخی مشکلات بین مردم شد.

در ادامه آیت الله ممدوحی ، چهارمین ناطق پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت.

وی در ابتدا هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن مجید را محکوم کرد و در ادامه افزود مدیریت حکیمانه و جامع الاطراف برای هدایت جامعه ضروری است تا هیچ گاه جامعه جامعه از مسیر اصلی خود منحرف نشود.

نماینده مردم کرمانشاه در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری با بیان روایاتی از امیرالمونین (ع) اظهار داشت باید در شرایط ویژه عکس العمل ویژه داشت.

وی با بیان روایت تاریخی از صدر اسلام، تاکید کرد که باید مسائل سیاسی و فرهنگی کشور با هم درنظر گرفته شود.

گفتنی است اجلاس صبح سه شنبه با حضور 79 نفر از نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری برگزار شد و تا فردا ادامه خواهد داشت. /914/د102/ج
ارسال نظرات