۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۸۷۲۷۹
معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه:

سفر رهبر معظم انقلاب به قم تمام توطئه ها و نقشه های دشمنان را خنثی خواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه، با بیان اینکه سفر مقام معظم رهبری به شهر مقدس قم و دیدارهای ایشان با حوزویان تمام توطئه ها و نقشه های دشمنان را خنثی خواهد کرد، حوزه های علمیه را مشتاق و بیقرار دیدار با ولی فقیه توصیف کرد.
حجت الاسلام منتظري
حجت‌الاسلام منتظری معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سفر قریب الوقوع مقام معظم رهبری به استان قم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفرهای قبلی هم که به قم داشتند مطالب بسیار دقیق و خوبی را راجع به تحولات و پیشرفت های حوزه و ضرورت همگام شدن با نیازهای زمان ایراد کردند که بسیار مهم و حیاتی بود.

وی با اشاره به فرازهایی از مطالبات و خواسته های ایشان از حوزه های علمیه ابراز داشت: گرچه همه مطالبات مقام معظم رهبری هنوز به صورت کامل محقق نشده است ، اما خوشبختانه حوزه های علمیه در راستای اهداف ایشان گام برمی دارند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: سفر رهبر عزیز انقلاب اسلامی به استان قم قطعا در خصوص وضعیت علمی و فکری حوزه های علمیه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز مطالبات دنیای اسلام از حوزه های علمیه بسیار زیاد است و حوزه باید به این نیازها و مطالبات پاسخ دهد تصریح کرد: روزآمد و کارآمدن شدن حوزه از جمله خواسته ها و مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه های علمیه است و امروز حوزه با توجه به غنای فکری می تواند این مطالبات را جواب دهد.

حجت الاسلام منتظری، با اشاره به فرازهایی از رهنمودهای رهبری در خصوص ضرورت تحول و کاربردی شدن علوم در حوزه های علمیه، تخصصی شدن رشته ها را از جمله مطالبات ایشان دانست و ابراز داشت: تخصصی شدن به غنای علمی حوزه های علمیه کمک می کند و بحمدلله امروز رشته های بسیاری در این راستا ایجاد شده است.

حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: حوزه علمیه قم از جهت تامین فضاهای آموزشی نیز با محدودیت مواجه است که امیدواریم با سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی زمینه برای تامین مدرس، سالن های آموزشی و تجهیز مدارس به فناوری های روز فراهم گردد.

وی با بیان اینکه برکات سفر مقام معظم رهبری به قم بسیار فراوان است، به توطئه ها و جوسازی های رسانه های بیگانه و معاند اشاره کرد و بیان داشت: سفر معظم له به قم تمام توطئه ها و نقشه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

این محقق علوم اسلامی اظهار داشت: عده ای در حال حاضر سعی دارند مجددا تز جدایی دین از سیاست را در حوزه زنده کنند و امیدواریم با سفر مقام عظمای ولایت به قم و سخنرانی ها و روشنگری های معظم له این تز را از بین ببریم و آنها را وادار به عقب نشینی کنیم.

وی گفت: متاسفانه این حرکت و جریان که با پیروزی انقلاب اسلامی به حاشیه رانده شدند، بعد از فتنه سال 88 دوباره امید بستند که بتوانند از این طریق جلوی رشد اسلام ناب و انقلاب اسلامی را بگیرند.

حجت الاسلام منتظری در خصوص فضای حوزه علمیه قم برای استقبال از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تاکید کرد: اساتید، علما و طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برای دیدار با حضرت آقا لحظه شماری می کنند.

معاون آمار و بررسی حوزه های علمیه تصریح کرد: ان شاء الله ما شاهد استقبال باشکوه طلاب، علما و فضلای حوزه های علمیه از رهبر فرزانه انقلاب خواهیم بود و این حضور گسترده به همه توطئه ها و دسیسه های دشمنان پایان خواهد داد و خط بطلانی بر آن خواهد کشید. /924/ت302/ج

ارسال نظرات