۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۸۷۳۹۹
مدیر کل پیشین صدا و سیمای خراسان رضوی:

ائمه جمعه مفسر مواضع رهبر معظم انقلاب هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل پیشین صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: ائمه جمعه مفسر مواضع رهبر معظم انقلاب و تبیین کننده سیاستگذاری های ایشان هستند.
سيد محمد باقر پيشنمازي، مدير کل سابق صدا و سيماي خراسان رضوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید محمد باقر پیشنمازی، مدیر کل سابق صدا و سیمای خراسان رضوی، نوزدهم مهر‌ در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل این سازمان که در تالار صبای مشهد برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اولویت هایی که در سه سال متصدی مدیریت این سازمان مورد توجه قرار گرفت تحقق مطالبات رهبری از رسانه بود که این مطالبات در قالب منشور افق رسانه از مرکز به استان ها ابلاغ شد.

وی با بیان این‌که بیشتر برنامه‌هایی که در حال حاضر در شبکه استانی بر روی آنتن قرار می‌گیرند، تولیدی است و هدف خاصی را دارند،‌ ادامه داد: از آن جا که فرهنگ سازی از حساسیت ویژه ای برخوردار بوده و این امر در رسانه ملی دنبال می شود تمام برنامه هایی که تولید می شود هدف گذاری شده است.

توجه به دغدغه های مردم در رسانه ملی

پیشنمازی با تأکید بر توجه به دغدغه های مردم در رسانه ملی، یادآور شد: دغدغه های مردم در استان و انعکاس آن ها در رسانه استانی باید مورد توجه ویژه ای قرار گیرد و ما این موضوع را در رأس برنامه های خود قرار دادیم.

وی با بیان این‌که باید از همه ظرفیت‌های استان در رسانه ملی استفاده شود،‌ ابراز داشت: در حوزه دین،‌ اخلاق، آگاهی و امید در گفت و گوهای اقناعی با برنامه سازان مباحثی مطرح شد که در این بحث ها بیشتر به حضور مردم در رسانه تأکید شد از این رو شاهد حضور مردم در برنامه های زنده رسانه استان هستیم.

اهمیت شناسایی و کشف استعدادها

مدیر کل سابق صدا و سیمای خراسان رضوی بر اهمیت شناسایی و کشف استعدادها تأکید کرد و یادآور شد: شبکه استانی برای اولین بار مقدمات نقد برنامه های خود را در بین فرهیختگان و هنرمندان فراهم کرد تا از این طریق به شناسایی استعدادها، بهره مندی از آنها و سوژه‌های نو و بدیع دست یابد.

وی با اشاره به استفاده از مفاخر حوزه و پژوهشگران و طلاب غیر ایرانی در برنامه های شبکه استانی صدا و سیمای خراسان رضوی، اذعان داشت: برنامه شکوه جمعه یکی از برنامه هایی است که در همین راستا تولید شده است و در آن خدمات ائمه جمعه شهرستان ها که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته بود بیان شد.

امامان جمعه تبیین کننده سیاستگذاری های رهبر معظم انقلاب هستند

مدیر شبکه قرآن و معارف با یبان این‌که امامان جمعه مفسر مواضع رهبر معظم انقلاب و تبیین کننده سیاستگذاری های ایشان هستند، یادآور شد: تولید برنامه هایی همچون شکوه جمعه به افزایش مقبولیت ائمه جمعه مدد می رساند و این مقبولیت سبب می شود که مواضع رهبر در بین مردم روشن تر شود.

وی با قدردانی از آستان قدس رضوی در خصوص همکاری برای پوشش برنامه‌های ماه رمضان در حرم رضوی، گفت: در ماه رمضان امسال شبکه استانی با همکاری آستان قدس نه تنها توانست به وظایف خود عمل کند؛ بلکه توانست انتظارات قرآنی شبکه های ملی را با همین تجهیزاتی که در اختیار داشت را نیز بر آورد./934/پ202/س

ارسال نظرات