۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۸۷۴۴۱
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به خبرنگار رسا اعلام کرد؛

استقبال دستگاه دیپلماسی کشور برای بهره گیری از ظرفیت معاونت بین الملل حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت امور خارجه به خبرنگار رسا گفت: آنچه که علما در خصوص وحدت جوامع اسلامی و کلیه پیروان ادیان دنبال می کنند استراتژی تعیین شده دستگاه دیپلماسی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی بوده است.
رامين مهمان پرست سخنگوي  وزرات امور خارجه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رامین مهمان پرست در نشست هفتگی مطبوعاتی خود در پاسخ به سئوال خبرنگار  خبرگزاری رسا مبنی بر چگونگی تعامل وزارت امور خارجه با معاونت بین الملل در مرکز مدیریت حوزه های علمیه اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی کشور آماده همکاری با این معاونت و تمامی دستگاه هایی است که در زمینه نزدیکی هر چه بیشتر ادیان با یکدیگر فعال هستند.

وی همچنین اشاره داشت: آنچه که علما در خصوص وحدت جوامع اسلامی و کلیه پیروان ادیان دنبال می کنند، استراتژی تعیین شده دستگاه دیپلماسی کشور از ابتدای انقلاب اسلامی بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین ابراز داشت: در بحثی که از ابتدای پیروزی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با دیپلماسی بین المللی کشورمان داشته ایم موضوع ارتباط هر چه بیشتر کشورهای اسلامی و نزدیکی تمامی کشورها بر مبنای اشتراکات ادیان نگاه اصلی جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره برای برقراری صلح و ثبات در دنیا در این زمینه با تمامی دستگاه های فرهنگی داخلی و خارجی اعلام آمادگی می کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور خاطر نشان کرد: اینکه حوزه علمیه در این بخش فعالیت خود را در جهت خدمت به وحدت و تعامل فرهنگی هر چه بیشتر با جوامع اسلامی و جوامع دیگر ادیان دنبال می کند، موضوعی است که دستگاه دیپلماسی با آن همراهی خواهد داشت.

وی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه با گسترش این تلاش ها روزی جنگ تمدن ها که از سوی کشورهای غربی دنبال می شود جای خود را به مشارکت سازنده تمدن ها بدهد ایراد داشت: غرب امروز به دنبال پروژه اسلام هراسی ، قرآن سوزی و توهین به پیامبر اعظم (ص) است و بهتر است که پیام علمای ادیان برای ساختن دنیای بهتر در غرب شنیده شود. /955/پ201/ج
ارسال نظرات