۲۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۸۷۸۷۰

گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه بیان معرفت مشهد

خبرگزاری رسا ـ فعالیت‌های فرهنگی و علمی مؤسسه بیان معرفت مشهد از سوی مدیر داخلی مؤسسه آموزشی پژوهشی بیان معرفت مشهد تشریح شد.
حجت الاسلام پوربدخشان
حجت الاسلام محمدعلی پوربدخشان، مدیر داخلی موسسه آموزشی پژوهشی بیان معرفت مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، در خصوص برنامه‌های این مؤسسه گفت: کلاس‌های ورودی‌های جدید این موسسه از 15مهرماه شروع شده است، همچنین ورودی‌های سال گذشته پنج‌شنبه‌ها در این موسسه حضور خواهند داشت و طلابی که سال چهارم هستند به صورت کارگاهی و عملی‌تر کار می‌کنند.

وی افزود: سال گذشته کلاس‌های عمومی این مؤسسه در مدرسه حضرت آیت الله خویی(ره) و به صورت هفتگی برگزار می‌شد؛ اما امسال این کلاس‌ها ماهی یک‌بار با موضوع مسیحیت، یهودیت، بابیت، بهائیت و شیخیه در مدرسه آیت الله خویی و دانشگاه فردوسی برگزار می‌شود. در مقطع مدارس نیز برای معلمین مناطق اهل سنت در تابستان کلاس‌هایی برگزار شده است. در شهرهای مختلف خراسان و کشور کلاسهای ما به صورت سمعی و بصری برگزار می‌شود. به این صورت که از سی‌دی‌های کلاس‌های برگزار شده در مشهد استفاده می‌کنند. در شهرهایی مثل زاهدان، بندرعباس و شیراز نیز ماهیانه استادی فرستاده و سوالات آنها پاسخ داده می‌شود.

حجت الاسلام پوربدخشان ادامه داد: دوره‌های فشرده‌ای در تابستان برای نخبگان زاهدان برگزار شد که نزدیک بیست نفر شرکت کننده داشت. این دوره‌ها شامل 23 موضوع بود که طلبه شیعه نیاز به دانستن آن دارد. مثل ضرورت بحث امامت، کتابشناسی اهل سنت، تقیه، خمس، زیارت قبور، توسل، نقد ادله خلافت خلفا، مهدویت و اثبات ظلم بر حضرت زهرا(س).

وی افزود: با توجه به برگزاری نماز تراویح توسط اهل سنت در دانشگاه فردوسی مشهد ابتدا موسسه کلاسهایی را برای ائمه جماعات این دانشگاه که در حدود چهل نفر بودند برگزار کرد و در ادامه کلاسهایی را نیز برای عموم دانشجویان داشت که با استقبال فراوانی روبه‌رو شد.

وی با اشاره به فعالیت‌های دیگر این موسسه افزود: محصولاتی که در بحث امامت توسط این موسسه و سایر موسسات تولید شده است، جمع‌آوری شده تا افراد بدانند که جوابهای زیادی هست و کتابهای متعددی در این زمینه نوشته شده است. شرکت اساتید در تالارهای گفت‌وگوی اینترنتی که اهل سنت حضور دارند و پاسخ به شبهات آنها نیز از دیگر کارهایی است که این موسسه انجام می‌دهد.

وی افزود: این مؤسسه در بحث فرقه‌های نوظهور هم وارد شده است. به عنوان مثال در بحث شیطان پرستی کتابی تألیف شده که آراء، نظرات و عقائد این فرقه در آن آورده شده است. مباحث مؤسسه بیان معرفت و شبکه ولایت یکی است و کلاسهای این موسسه که مربوط به عموم است از طریق این شبکه پخش می‌شود.

مدیر شبکه جهانی ولایت در مشهد افزود: امروز 300 شبکه ماهواره‌ای بر ضد شیعه کار می‌کنند. شبکه جهانی ولایت بعنوان یک شبکه شیعی توسط آیت الله مکارم پشتیبانی می‌شود و هم‌اکنون از طریق ماهواره هات برد فرکانس 11200 قابل دسترسی است. یکشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها ساعت 11 شب برنامه پاسخ به شبهات وهابیت توسط آیت الله حسینی قزوینی پخش می‌شود که در سایت www.velayattv.com نیز به صورت زنده پوشش داده می‌شود.

وی در خصوص سایت این موسسه گفت: پایگاه اینترنتی بیان معرف www.bayanemarefat.com شامل اخبار، بانک صوت و تصویر، کتابخانه، مقالات، پرسش و پاسخ، بانک نرم افزار و معرفی کتاب است. این سایت بالغ بر 1000 نفر در روز بیننده دارد. عموم مردم می‌توانند در سایت سوال خود را مطرح کرده و 24 ساعت بعد جواب آن به آنها ایمیل می‌شود. بیشتر شبهات مطرح شده در سایت مربوط به وهابیت است. مثل ازدواج حضرت ام‌کلثوم با خلیفه دوم یا مسئله نامگذاری فرزندان حضرت امیر توسط ایشان به نام خلفا و امثال این شبهات.

گفتنی است، هم‌اکنون700 نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان در شعبه مشهد این موسسه پرونده دارند که سالیانه طی جلساتی به تهیه مقاله می‌پردازند./933/پ201/س
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
باران
Iran, Islamic Republic of
۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
باعرض سلام وخسته نباشید به شما سروران گرامی میشه در مورد مسابقه ای مردم (معاشرالناس) راهنمایی کنین
2
0