۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۸۸۵۱۴
استاد حوزه علمیه:

ایجاد شبهه بخشی از جنگ نرم دشمن است

خبرگزاری رسا ـ دبیر پژوهش گروه فلسفه و کلام موسسه امام خمینی(ره) گفت: جنگ نرم بعد از ناامیدی از جنگ سخت و نیمه سخت توسط برنامه ریزان و تصمیم گیران نظام استکباری تدارک دیده شد.
جنگ نرم

حجت الاسلام تبار صفر، دبیر پژوهش گروه فلسفه و کلام موسسه امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: یکی از مسائلی که در یک دهه و نیم گذشته به یک راهبرد از سوی دشمن تبدیل و با یک سیر منطقی در پیش گرفته شده جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه جنگ نرم در عرصه های گوناگون، نمودهای مختلفی دارد، بیان داشت: استراتژی جنگ نرم بعد از ناامیدی از جنگ سخت و نیمه سخت توسط برنامه ریزان و تصمیم گیران نظام استکباری تدارک شد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: نظام غرب به این نتیجه رسیده است که نظام اسلامی را باید از درون متلاشی کند و با تحلیل انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیده است که اسلام و دیانت باعث شده ایران در مقابل انواع جنگ های سخت شکست ناپذیر باقی بماند.

وی با بیان اینکه بخشی از جنگ نرم، جنگ عقاید است، بیان داشت: از دهه هفتاد تصمیم گرفته شد تا پایه های دینی مردم سست شود و در این راستا ایادی داخلی استکبار در سطح سیاسیون و روشنفکران فعال شدند.

این محقق علوم اسلامی اذعان داشت: در این دهه راهبردهای گوناگونی برای دین زدایی برنامه ریزی شد، یکی از این راهکارها ارائه دینی خنثی بود که از ویژگی های مبارزاتی به دور باشد. در این راستا عرفان های دروغین ترویج و گروه های شیطان پرستی راه اندازی شد و یا شاخه های درون دینی اسلامی که برداشت های انحرافی داشتند همچون وهابیت تبلیغ شد.

وی بیان داشت: یکی دیگر از راهکارهای تزلزل اعتقادات دینی جوانان، انتشار شبهات گوناگون در سطوح مختلف جامعه بود.

وی با بیان اینکه امروز انواع شبهات در علوم فلسفه، کلام، اندیشه اسلامی، فرق و مذاهب و ... ایجاد شده است، بیان داشت: علوم انسانی هم عرصه دیگری برای تهاجم فرهنگی دشمن علیه جوانان کشور ما شد.

وی بیان داشت: به نظر می رسد امروز با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در جایگاه حساس و خاصی قرار گرفته ایم و باید با تلاش، وظیفه پاسخگویی را به عهده بگیریم. /909/ت302/ع


ارسال نظرات