۰۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۸۹۱۱۳
امام جمعه موقت خرمشهر:

شهید فهمیده الگویی شایسته برای دانش‌آموزان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت خرمشهر گفت: شخصیت شهید فهمیده به الگویی شایسته برای دانش‌آموزان بسیجی تبدیل شده است.
شهيد فهميده
حجت‌الاسلام غلامحسین حجتی، امام جمعه موقت خرمشهر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس مملو از نکات و مسائل مهمی است که باید زمینه انتقال آن به نسل‌های جدید بیش از پیش فراهم شود؛ رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان اسلام در طول جنگ تحمیلی مملو از درس برای ماست که لازم است نسبت به مطالعه عمیق‌تر آن اقدام شود.

امام جمعه موقت خرمشهر، در ادامه با اشاره به جانفشانی شهید فهمیده گفت: این نوجوان با جان‌فشانی تاریخی خود نه تنها بر جوانان بلکه به سالمندان در جبهه تاثیر گذاشت به گونه‌ای که شاهد حضور مردان بزرگ در دوران دفاع مقدس بودیم.

حجت الاسلام حجتی در ادامه با اشاره به خصوصیت اخلاقی قشر نوجوان گفت: نوجوان یعنی انسانی که قلب پاک و روشن منور با نور ایمان است؛ قشر نوجوان به دلیل فطرت پاک خود بهترین الگوپذیری را از اطراف خود دارند.

امام جمعه موقت خرمشهر خاطرنشان کرد: شهید فهمیده، یکی از مجموعه هزاران دانش آموز بسیجی کشور است که با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل و نثار خون خود بر طراوت و سرخی خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزود.

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: این شهید گلگون کفن با سرمایه عظمیی از فهم و درک انقلابی و اسلامی به دنبال طوفان حوادث انقلاب، وارد جنگ شد و با وجود سن کم، خود را به خونین شهر قهرمان رساند و با اقدامی آگاهانه و شجاعانه، نام خود را در دفتر شهیدان زنده تاریخ ثبت کرد.

حجت‌الاسلام حجتی افزود: امروز شهید فهمیده به حق الگوی شایسته‌ای برای دانش آموزان بسیجی و جوانان و نوجوانان کشور است به گونه‌ای که یادآوری حماسه این شهید به خون غلطیده می‌تواند یادآور دوران شکوهمند دفاع مقدس و ارزش‌های والای آن زمان باشد.

وی ادامه داد: این دانش آموز رزمنده بسیجی، با ایمان و بینش عمیق و استوارخود در جنگ با دشمن پیش قدم و با نیل به شهادت، درس شجاعت، فداکاری و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب الله آموخت، امام بزرگوارمان از این نوجوان 13 ساله به عنوان رهبر یاد فرمودند و بدین گونه نام و یاد او، منشا حماسه‌های بزرگ شد./945ت302/س
ارسال نظرات