نویسنده و پژوهشگر حوزوی: نهاد های تبلیغی از تجارب تبلیغی پیش کسوتان این عرصه استفاده کنند
حجت الاسلام رضا علی کرمی، رییس دانشگاه پیام نور قم، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: از آنجا که حضرت علی(ع) می فرمایند «تجربه گنجی پایان ناپذیر است»، مبلغان جوان باید از تجربیات پیش کسوتان این عرصه استفاده کنند.
وی در ادامه افزود: تجربه پیش کسوتان عرصه تبلیغ به دو دسته علمی و رفتاری قابل تقسیم است، بنابراین میتوان از شیوه های مختلفی همچون پرسش و پاسخ یا برگزاری نشست های انتقال تجارب تبلیغی این تجربیات را به مبلغان جوان انتقال داد.
مدیر مؤسسه پژوهشی میعاد اندیشه خاطر نشان کرد: مصاحبه با مبلغان پیش کسوت، نوشتن و انتقال این تجربیات، طرح موضوع و بیان تجربیات از سوی آنان، از دیگر روش های استفاده از تجارب تبلیغی پیش کسوتان این عرصه است.
وی یاد آور شد: همچنین لازم است، نهاد های دست اندر کار اعزام، جذب و آموزش مبلغان با ساماندهی ساختاری، محتوایی و قالبی تبلیغ دینی از تجارب تبلیغی پیش کسوتان اینعرصه استفاده کنند.
این نویسنده و پژوهشگر حوزوی تأکید کرد: لازم است این نهاد ها با دسته بندی و بررسی منویات مقام معظم رهبری درباره تبلیغ، جمع آوری مجموعه نیازمندی های روز جامعه، بررسی مجموعه عواملی که منجر به تبدیل یک طلبه به یک مبلغ موفق می شود و استفاده از تجربیات مبلغان پیش کسوت و در کنار هم قرار دادن آن ها به صورت یک بسته آموزشی، بهترین مطالب در کمترین زمان در اختیار مبلغان جوان قرار دهند.
وی تصریح کرد: برگزاری نشست های فصلی برای مبلغان پیش کسوت، میدان دادن به آنان، تطبیق روش های تبلیغی پیش کسوتان با شیوه های تبلیغی ائمه(ع) و ترسیم روش های تبلیغ موفق از دیگر نکاتی است که لازم است به آن پرداخته شود./919/ت302/ع