۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۸۹۲۵۵
وزیر آموزش و پرورش:

شهدای دانش‌آموز، معلمان مبارزه با استکبار هستند

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش گفت: آمریکا می‌خواهد جوانان ما به جایگاه اصلی خود در جهان دست نیابند؛ اما دانش آموزان شهید به ما آموختند زیر بار ظلم هیچ کشوری نرویم.
حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش، روز گذشته در یادواره شهید مهرداد عزیرالهی و 36 هزار شهید دانش آموز کشور در گلستان شهدای اصفهان، بصیرت، ایمان و تقوا را از مهم‌ترین ویژگی‌های شهدای دانش آموز برشمرد و افزود: دانش آموزان در مدت کوتاه حضور در جبهه‌های حق علیه باطل تجربیاتی می‌آموختند که با تجربه مدیریتی چندین ساله برابری می‌کند.

وی تبعیت از ولی فقیه را در جهت تبعیت از امام معصوم(ع)، پیامبر‌(ص) و خدا عنوان کرد و اظهار داشت: تبعیت از خدا مهم‌ترین رمز موفقیت شهدای ما در سال‌های دفاع مقدس بود.

حاجی بابایی با بیان این‌که صاحب جان انسان‌ها خداوند است، بیان کرد: هیچ کس را نمی‌توان شهید نامید مگر این‌که با اذن خدا و با امر ولایت فقیه در میدان مبارزه به شهادت برسد.

وی خطاب به خانواده‌های شهدا ابراز داشت: بدانید شهدای ما برای حفظ اسلام و پرچم اهل بیت به شهادت رسیده‌اند و این بزرگ‌ترین افتخار است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر دیروز به سبب سلطه دشمنان اسلام، اجازه نداشتیم در مجامع علمی حضور یابیم، امروز به برکت خون شهدا نه تنها در المپیاد‌ها و مجامع علمی حضور پیدا می‌کنیم، بلکه مقام‌های نخست آن از آن کشور اسلامی ایران می‌شود.

وی دشمنی آمریکا با ملت ایران را به خاطر درخشش جوانان ایرانی در صحنه‌های مختلف دانستد و افزود: آمریکا می‌خواهد جوانان ما به جایگاه اصلی خود در جهان دست نیابند؛ اما دانش آموزان شهید به ما آموختند زیر بار ظلم هیچ کشوری نرویم.

حاجی بابایی با اشاره به استقبال پرشور و بی‌سابقه مردم لبنان از رییس جمهور، اظهار داشت: این موفقیت‌ها در سایه فداکاری‌های شهید عزیز الهی‌ها به دست می‌آید.

وی با بیان این‌که ایمان و بیداری در گرو اعتقاد او به خدا، پیامبر‌(ص)، امام معصوم و نایب امام است، گفت: کسی که مهر امامت در کارنامه زندگی او حک شده باشد، زمینه رشد و تعالی را در خود به وجود آورده است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموز امروز ما هیچ کم‌و‌کاستی از دانش‌آموز دوران جنگ ندارد؛ چون هفته گذشته شاهد بودیم دانش آموزان قمی با بصیرت خود چگونه با استقبال از رهبر معظم انقلاب حماسه ای جدید خلق کردند.

وی با بیان این‌که دشمن در‌صدد بود جا بیاندازد که مردم ما توان مدیریت خود را ندارند، بیان کرد: جوانان ما امروز مدعی مدیریت در صحنه جهانی هستند./965/پ201/س
ارسال نظرات