۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۸۹۳۳۰
رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری:

ترویج شعائر دینی مهم ترین وظیفه مداحان است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری نقش مداحان در مقابله با بدعت های عزاداری را غیر قابل انکار دانست و تصریح کرد: مداحان با مطرح کردن عبرت‌های عاشورا و اهداف قیام کربلا باید با انحرافات، ابهام و بدعت‌گذاری ها در عزادارای‌های اباعبدالله حسین (ع) مقابله کنند.
رييس اداره تبليغات اسلامي ساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی صادقی، رییس اداره تبلیغات اسلامی، امروز در جمع خبرنگاران، ترویج شعائر دینی را مهم ترین وظیفه مداحان دانست و گفت: نشر مکتب ائمه هدی(ع) از ناحیه مرثیه سرایان اهل بیت(ع) به حدی مهم و تأثیر گذار است که رهبر معظم انقلاب اسلامی عنایت ویژه‌ای به نشست با مداحان داشته اند.

وی با تأکید بر پرهیز مداحان از خرافه‌ گویی در بیان مسائل عاشورا و مصائب ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: در جامعه اسلامی بزرگ ترین آفت دین عمل به خرافات و روی آوردن به بدعت است که تزلزل دین و اعتقادات را سبب می‌شود.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: مداحان به عنوان قشر آگاه و بینای جامعه نباید با روی آوردن به برخی آموزه‌ های غیرواقعی خدشه به اصل موضوع بزنند و ذهنیت بدی را در افکار و اندیشه مردم ایجاد کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری مداحی و مدیحه‌سرایی را فرصت ویژه‌ای برای طرح و بیان فضایل اهل‌بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: کانون مداحان در پاسخ به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و برای جلوگیری از به وجود آمدن جریان‌های منحرف در مراسم‌های دینی مذهبی، اصل آموزش و ساماندهی از نظر محتوا و قالب مداحی را به طور جد پیگیری می‌کند.

حجت الاسلام صادقی مطالعه دقیق و ارائه مطالب مستند، عدم مبالغه در مداحی و خلوص نیت را از شرایط مداحی عنوان کرد و افزود: هنر مداحی مورد تحسین اهل بیت(ع) بوده و وظیفه مداحان است که با مطالعه دقیق سیره ائمه معصومین (ع) و اخلاص در عمل، عظمت این خاندان به ویژه هدف بزرگ امام حسین (ع) را ترویج کنند.

وی بر اهمیت نقش مداحان در مقابله با بدعت های عزاداری ها غیر قابل انکار دانست و تصریح کرد: مداحان با مطرح کردن عبرت‌های عاشورا و اهداف قیام کربلا باید با انحرافات، ابهام و بدعت‌گذاری ها در عزادارای‌های اباعبدالله حسین (ع) مقابله کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری ادامه داد: مداحان گویندگان مکارم اهل بیت(ع) هستند که از اقیانوس لایتناهی عاشورا توشه‌ای برای خود و عزاداران برمی‌گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 512 مداح در شهرستان ساری خبر داد و گفت: از این تعداد مداح 140 نفر خواهر هستند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی ساری در ادامه به برگزاری انتخابات کانون مداحان این شهرستان اشاره کرد و با بیان این که این انتخابات هر چهار سال یک بار با رأی مداحان و شاعران مذهبی برگزار می‌شود، ادامه داد: انتخابات کانون مداحان ساری امسال در 12 آذر برگزار می‌شود./950/پ202/الف
ارسال نظرات