۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۸۹۵۸۲
امام جمعه موقت خوی:

اعتقاد نداشتن آمریکا به حقوق بشر برای جهانیان به اثبات رسیده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت خوی در خطبه‌های نمازجمعه این شهر گفت: نمونه‌های فراوانی از فریبکارى و نداشتن اعتقاد آمریکا به حقوق بشر وجود دارد که برای افکار عمومی جهان به اثبات رسیده است.
حجت الاسلام حبيب قراجه اي
امام جمعه موقت شهرستان خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام حبیب قراجه ای، امام جمعه موقت شهرستان خوی، 13 آبان را روز به چالش کشیدن شیطان بزرگ عنوان و اظهار کرد: یکى از مهم‌ترین مباحثى که ارتباط تنگاتنگى با افکار عمومى دارد، رعایت مسأله حقوق بشر است که حکومت‌هاى جهان، تمامى تلاش خود را به کار بسته‏اند تا وانمود کنند در قلمرو حکومتى آن‏ها، حقوق بشر نقض نمى‏شود و آنان، مدافعان واقعى حقوق بشر هستند.

وی ادامه داد: امسال در حالى روز مبارزه با استکبار برگزار شده که آمریکا باید وضعیت حقوق بشر در کشور خود را به مراکز بین‏المللى گزارش دهد؛ چون نمونه‌های فراوانی از فریبکارى و عدم اعتقاد این کشور به حقوق بشر وجود دارد و حاکی از آن است که میان حرف تا عمل جوامع غربى به ویژه آمریکا فاصله بسیار است.

تدوین سند چشم‏انداز از ابتکارات رهبر معظم انقلاب است

حجت الاسلام قراجه ای در ادامه با اشاره به سالروز ابلاغ سند چشم انداز 20 ساله ازسوی رهبر معظم انقلاب اذعان داشت: طرح تدوین سند چشم‏انداز جمهورى اسلامى ایران، ابتکار مقام معظم رهبرى است که در 13 آبان سال 1382 بر اساس مطالعات جامع کارشناسى مجمع تشخیص مصلحت نظام و اصول و جهت‏گیرى‏هاى رهبر معظم انقلاب، تصویب و به قواى مختلف ابلاغ شد و مبناى قانون‏گذارى و تصمیمات کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت.

وی با بیان این که سند چشم‌انداز، انسجام و یکپارچگى در عزم و اراده ملى در میان مسؤولان و نخبگان کشور به وجود آورد، اذعان داشت: الهام‏بخشى، پاسخگویى به نیازهاى اساسى جامعه، شتاب در پیشرفت همه‏جانبه کشور و در نهایت بهینه‏سازى فرصت‏ها را می توان از جمله آثار و پیامدهای مثبت تدوین سند چشم انداز برشمرد.

سند چشم انداز تصویرى از ایران آرمانى را نمایان مى‏سازد

خطیب نمازجمعه خوی در ادامه سند چشم‏انداز را دربردارنده جامع‏گرایى، آینده‏نگرى، ارزش‏گرایى و واقع‏گرایى در افق 20 ساله نظام جمهوری اسلامی عنوان و تصریح کرد: این سند تصویرى از ایران آرمانى را نمایان مى‏سازد که هویت اسلامى و انقلابى آن مورد تأیید مقام معظم رهبرى قرار گرفته است و در آن از حکومت و مردم‏سالارى دینى جهت رسیدن به جامعه آرمانى استفاده مى‏شود.

عمل کردن مسؤولان به مصادیق اسلامی مهم ترین ابزار ترویج اسلام ناب محمدی است

وی در ادامه با اشاره به روز فرهنگ عمومى‏ اظهار داشت: فرهنگ عمومى از سه حوزه اصلى ارزش ها، عقاید و هنجارها تشکیل شده و از سوی شوراى عالى انقلاب فرهنگى به دلیل اهمیت خاصى که به این موضوع داده مى‏شود، روز چهارده آبان به نام روز «فرهنگ عمومى» نام‏گذارى شده است.

استاد اخلاق حوزه در ادامه تصریح کرد: عمل کردن به مصادیق فرهنگ اسلامى از ناحیه مسؤولان و گروه‌هاى مرجع در جامعه مى‏تواند از مهم‏ترین ابزارهاى ترویج اسلام ناب محمدی(ص) و الگوهاى صحیح رفتار اسلامى در جامعه باشد.

وی در ادامه کشور ایران را مبتنى بر اصول و معارف اسلامى عنوان کرد و اذعان داشت: در دین مقدس اسلام غیر از این که افراد به مبانى فردى از جمله مسایل اخلاقى و فرهنگى معتقد هستند، یک سلسله قوانین و برنامه‏هایى به نام روابط اجتماعى وجود دارد که آحاد جامعه را به یکدیگر پایبند مى‏سازد.

امام جمعه موقت خوی در پایان خاطر نشان کرد: براى اجراى قوانین اسلامى در فرهنگ عمومى کشور دولت باید بیش از آن که خود را متولى فرهنگ مردم و هدایت فرهنگى آنان بداند، لازم است در جهت تهیه زیرساخت‏ها و ابزار لازم براى اجراى اصول و ارزش‏هاى اسلام ناب محمدی(ص) تلاش کند./938/پ202/س
ارسال نظرات