۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۸۹۶۸۱
استاد حوزه و دانشگاه؛

امامت حضرت امام جواد زمینه ساز امامت حضرت حجت است

خبرگزاری رسا ـ‌ استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام جواد(ع) به عنوان مولود با برکت معرفی شده است و به تعبیر علامه مجلسی در زمان ایشان شیعیان از یک رفاه نسبی برخوردار بوده اند.
شهادت امام جواد(ع)، كاظمين


حجت الاسلام عباس رزاقی، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام جواد(ع) گفت: حضرت امام جواد(ع) جوان‌ترین امام شهید ما است و پیامبر گرامی اسلام(ص) حضور ایشان را پیش بینی کرده و فرموده است «پدرم فدای او باد که امام زمان(عج) از فرزندان او خواهد بود».

وی در ادامه افزود: در حدیث قدسی از قول خداوند متعال آمده است «فهو معدن علمی و موضع سرّی و حجتی علی خلقی، لایؤمن عبد به إلاّ جعلت الجنة مثواه و شفّعته فی سبعین من أهل بیته، پس از او معدن علم و جایگاه سر من است و حجت است بر خلقم، آن کس که به او ایمان آورد بهشت جایگاه اوست ».

این پژوهشگر حوزوی اظهار داشت: امام جواد(ع) به عنوان مولود با برکت معرفی شده است، به تعبیر علامه مجلسی در زمان امام جواد(ع) شیعیان از یک رفاه نسبی برخوردار بوده اند.

وی ادامه داد: حضرت امام رضا(ع) تا سن پنجاه سالگی صاحب فرزند نشدند، از این رو فردی در امامت ایشان تشکیک کرد و گفت شما امام نیستید. حضرت فرمود چرا؟ جواب داد از این جهت که شما فرزند ندارید. حضرت در جواب فرمود« خداوندا تو شاهد باش که به زودی فرزندی به من عنایت خواهی کرد که بین حق و باطل جدایی خواهد انداخت».

این استاد حوزه تأکید کرد: امامت حضرت امام جواد(ع)، زمینه ساز امامت حضرت امام زمان(عج) است و همانگونه که امام جواد(ع) فرموده اند «همانگونه که خداوند پیامبران را از کودکان قرار داد، می تواند امامان را نیز از کودکان قرار دهد».

این استاد دانشگاه تصریح کرد: علم امام جواد(ع) درخشندگی خاصی دارد، در زمان مأمون شخصی به نام یحیی بن أکثم، مأمور شد حضرت را با طرح پرسشی به چالش بکشد، حضرت در جواب او جوانب مختلفی از مسأله را پرسید؛ آن شخص در جواب درمانده شد، وحشت کرد و رنگش را باخت، آنگاه حضرت تمام فروعات مسأله را برایش تشریح کرد./919/ت302/ع

ارسال نظرات