۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۸۹۹۸۴
مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران:

تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در امر کتابخوانی به طور جدی باید دنبال شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در امر کتاب و کتابخوانی را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در چشم انداز 1404، عموم مردم باید با درک ضرورت و حس مسؤولیت‌پذیری کمک کنند.
مدير کل کتابخانه هاي عمومي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد اسماعیل امامزاده، مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران، امروز در جمع خبرنگاران، توسعه کتاب و کتابخوانی نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌های فرهنگی موجود در جامعه دانست و گفت: امروز نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه با بهره گیری از ظرفیت های موجود امکان پذیر است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و کتابخوانی، پیشرفت کتابخوانی را نیازمند یک بسیج عمومی دانست و افزود: کتاب و کتابخوانی باید اولویت نخست و سبد نیازمندی مردم قرار گیرد.
 
مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران با بیان این که ایجاد فرهنگ مطالعه محصول تلاش یک روز نیست و باید با اشاعه این فرهنگ در جامعه نفوذ پیدا کند، خاطرنشان کرد: نقطه آغاز حرکت برای توسعه فرهنگ مطالعه مفید دوران کودکی است.
 
امامزاده با تاکید بر لزوم توجه جدی به موضوع کتاب و کتابخانه‌سازی از درون خانواده‌ها و دوران کودکی اظهار داشت: از راه‌های مؤثر و تعیین کننده حل معضل کمبود کتابخانه عمومی ورود خیران به حوزه کتابخانه سازی است که در این زمینه همه دستگاه‌ها باید با اداره کل کتابخانه‌های عمومی همکاری نزدیک کنند.
 
وی تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در امر کتاب و کتابخوانی را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در چشم انداز 1404، عموم مردم باید با درک ضرورت و حس مسؤولیت‌پذیری کمک کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران دغدغه اصلی مقام معظم رهبری را افزایش مطالعه در جامعه دانست و افزود: همه سازمان‌ها و مردم باید در گسترش فرهنگ کتابخوانی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

امامزاده  همچنین با اشاره به این که توسعه کتابخانه‌های دیجیتال از شاخص‌های مهم در توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی است، یادآور شد: ایران در میان کشورهای دنیا در این شاخص در رتبه چهل و ششم قرار دارد.

وی با اعلام این که مازندران با وجود 114هزار عضو فعال رتبه نخست کشور را دارد، افزود: امانت شاخص دیگری در توسعه کتابخوانی است و کیفی‌ترین شاخص به شمار می‌رود که ایران رتبه 56 دنیا و مازندران رتبه بیست و هشتم کشور را در این شاخص دارد./950/پ202/الف
ارسال نظرات