۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۹۰۰۸۲
امام جمعه کاشان:

برائت از مشرکین از معارف و رویدادهای اساسی صدر اسلام است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: یکی از مراحل بروز برائت، کنگره جهانی امت اسلامی حج است که در آن از تمامی جهان اسلام و با نژادها و زبان های گوناگون در کنار هم به اظهار انزجار از دشمنان اسلام می‌پردازند.
آيت الله نمازي


آیت‌الله عبد النبی نمازی، امام جمعه کاشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: مساله برائت یکی از معارف و و رویدادهای صدر اسلام است که برخی به دلیل عدم اطلاع کافی می خواهند این را یک مساله امروزی و منسوب به امام خمینی(ره) نشان دهند.

وی ادامه داد: برائت از مشرکین مطابق با نص قرآن و احادیث اسلامی است و ریشه در سنت تاریخی بشر مبنی بر مبارزه حق با باطل دارد.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: از آغاز تاریخ حضور بشر در زمین پیوسته دو جریان توحید و شرک وجود داشته است و پیامبران الهی مصداق مبارزان با شرک در طول تاریخ بوده‌اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم مبنای عمل ما در برخورد با دوستان و دشمنان است.

استاد حوزه علمیه گفت: یکی از مراحل بروز برائت، کنگره جهانی امت اسلامی حج است که در آن از تمامی جهان اسلام و با نژادها و زبان های گوناگون در کنار هم به اظهار انزجار از دشمنان اسلام می پردازند.

وی بیان داشت: امروز استکبار جهانی چهره اصلی جریان شرک و ناعدالتی است از این رو مسلمانان باید نسبت به آنها اظهار برائت داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وظیفه هر مسلمان این است که نسبت به حق و باطل در جامعه خود حساس باشد و وفاداری خود را نسبت به جریان حق اعلام کند.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: دولت سعودی یک حکومت وابسته است و در راستای منافع آمریکا و اسرائیل حرکت می کند برای همین نسبت به برگزاری مراسم برائت ممانعت می کند.

وی اظهار داشت: همکاری های عربستان با رژیم صهیونیستی همچون تامین سوخت هواپیماهای اسرائیلی سند ننگینی در کارنامه حکومت غیر مقبول سعودی است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سهم‌خواهی حکومت عربستان در معادلات سیاسی عراق، بیان داشت: جای پای عربستان در حوادث تروریستی عراق مشهود است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات