۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۹۰۶۰۸

اعلام ویژه برنامه‌های هجدهمین دوره هفته کتاب در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، در نشست خبری با خبرنگاران ویژه برنامه های هجدهمین دوره هفته کتاب را در این استان تشریح کرد .
نورالله برشان مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي سيستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، نورالله برشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی انجام شد، ویژه برنامه های هجدهمین دوره هفته کتاب را در این استان تشریح کرد. 

وی، با ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پنج سال گذشته در بخش کتاب، گفت: در پنج سال گذشته بیش از نیم میلیون کتاب با اعتبار سی میلیارد ریال از سوی این اداره کل در بین مردم و نهادهای دولتی و غیردولتی توزیع شده است.

برشان، با بیان این‌که، به مناسبت گرامی‌داشت هفته کتاب این اداره کل امسال فعالیت‌های مطلوبی را ارائه خواهد کرد، اظهار داشت: امسال 471 میلیون تومان کتاب خریداری خواهد شد که تاکنون سیصد میلیون تومان کتاب خریداری شده است.

مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان، از توزیع هشتاد هزار جلد کتاب خریداری شده در بین نهادها و ادارات استان به صورت رایگان در هفته کتاب و کتابخوانی امسال خبر داد و اظهار داشت: همچنین بیش از هزار و دویست بن الکترونیکی کتاب نیز در بین مردم و ادارات استان توزیع خواهد شد.

وی، با اشاره به این‌که دراین هفته زنگ مطالعه در مدارس‌ استان سیستان و بلوچستان به صدا در خواهد آمد، افزود: در این هفته بیش از بیست کتابخانه باز در سراسر استان افتتاح می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، با اعلام این‌که‌ از ابتدای امسال تا کنون 150 جلد کتاب نویسندگان سیستان و بلوچستان با حمایت مالی این اداره کل در نوبت چاپ قرار گرفت، خاطر‌نشان کرد: سالیانه بیش از بیست عنوان کتاب نیز از نویسندگان و شاعران استان به چاپ رسیده است.

برشان‌ افزود: تا پایان سال جاری 49 کتابخانه عمومی سیستان وبلوچستان به 58 مورد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزشی کتابداری در اداره کل زندان‌های سیستان و بلوچستان، برگزاری جشن کتاب و تجلیل از کتابداران، افتتاح مخزن کتابخانه‌های باز بیمارستان پیامبر اعظم‌(ص) زاهدان و برپایی چندین نمایشگاه تازه‌های کتاب را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در سیستان و بلوچستان عنوان کرد./940/پ202/س
ارسال نظرات