۲۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۹۰۶۳۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

مدافعان مکاتب جهان در برابر مباحث معرفتی اسلام هیچ استدلالی ندارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که دین مبین اسلام به عنوان کامل ترین دین خدواند متعال، در جهانی که ایدئولوژی‌ها و مکتب‌ها همانند قارچ برخاسته است، توانست حقایق را به خوبی بیان کند، تصریح کرد: امروز هیچ مسأله‌ای را نمی‌توانیم بیابیم که کامل‌تر از مسائل معرفتی اسلام باشد.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه کتاب مازندران در جمع خبرنگاران، ترویج فرهنگ کتابخوانی را نیاز اساسی در جامعه اسلامی دانست و گفت: میانگین مطالعه در جمهوری اسلامی ایران که کشوری جوان است باید بیشتر شود.

وی با تأکید بر تبلیغ کتاب های دینی و قرآنی در سطح جامعه به ویژه نسل جوان، افزود: امروز باید سعی شود، کتاب هایی با محور دینی و مفاهیم الهی در جامعه بیشتر ترویج شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که ارزش کتاب و قلم در جامعه اسلامی بسیار بالا است و در احکام اسلامی نیز به این دو موضوع اشاره شده است، خاطرنشان کرد: جایگاه قلم به حدی است که در آغاز یک سوره از قرآن به صورت سوگند بیان شد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که دین مبین اسلام به عنوان کامل ترین دین خدواند متعال، در جهانی که ایدئولوژی‌ها و مکتب‌ها همانند قارچ برخاسته است، توانست حقایق را به خوبی بیان کند، تصریح کرد: امروز هیچ مسأله‌ای را نمی‌توانیم بیابیم که کامل‌تر از مسائل معرفتی اسلام باشد.

وی با بیان این که قلم باید در مسیر تحول آفرینی هدایت شود، خاطرنشان کرد: حرکت قلم به سوی دین‌پروری و باورهای دینی می تواند در تبلیغ ارزش های اسلامی تأثیر ویژه ای داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تفکر و تحول آفرینی را نیاز امروز جامعه دانست و بیان داشت: امروز همه تلاش قلم فرسایان باید به فهم صحیح از دین منجر شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که متأسفانه دانش در دنیای غرب در مسیر صحیح و اصلی خود حرکت نکرده است، ادامه داد: امروز بسیاری از ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی در دنیای غرب ناشی از همین مسأله است.

وی همچنین با تأکید این که اربابان قلم باید بیشتر به تبیین مسأله انقلاب اسلامی بپردازند، ادامه داد: انقلاب اسلامی به عنوان یک پدید در قرن حاضر باید به دنیا شناسانده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود با تأکید بر تقویت باورهای دینی در نسل جوان جامعه، گفت: متخصصان این عرصه باید نسل جوان را باید نکات زیبای احکام اسلامی آشنا کنند تا زمینه جذب جوانان به عرصه های دینی بیشتر فراهم شود./950/پ202/الف

ارسال نظرات