۰۴ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۹۱۴۶۰
آیت الله مقتدایی:

مقابله با جنگ نرم‌ دشمن، رسالت طلاب و روحانیان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور طلاب علوم دینی را سربازان امام زمان(عج) در مقابله با جنگ نرم و فتنه‌های زمان معرفی کرد و اظهار داشت: طلاب حوزه‌های علمیه هرگز نباید در عرصه خدمت به امام زمان (عج) کوتاهی کنند.
آيت الله مقتدايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بناب، آیت‌ الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور عصر روز گذشته در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) بناب اظهار داشت: طلاب حوزه‌ های علمیه باید شکرگزار نظام اسلامی باشند و از فرصت‌های به دست آمده به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که تحول به معنای حذف سنت های پایدار حوزه نیست، افزود: تحول لازم است، اما به معنای حذف سنت های پایدار و دیرینه ای از جمله مباحثه و پیش مطالعه نیست.

وی اجرای صحیح مطالبات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص تحول در حوزه های علمیه را خواستار شد و گفت: سنت‌ های دیرینه ‌ای که در حوزه‌های علمیه بوده باید با همان روال سابق ادامه یابد، چراکه این سنت های پایدار جزو امتیازات و شاخصه های ویژه حوزه هستند.

آیت ‌الله مقتدایی با اشاره به سفر اخیر رهبر فرزانه انقلاب به شهر مقدس قم و تاکید دوباره ایشان بر تحول در حوزه های علمیه خاطر نشان کرد: پیش مطالعه، مباحثه، احترام شاگرد به استاد، انس اساتید و فقهای حوزه با طلاب و رفع اشکال در کلاس از سنت‌های خوب نظام آموزشی حوزه‌های علمیه است.

وی با انتقاد از کمرنگ شدن موضوع مباحثه در حوزه‌های علمیه، از طلاب علوم دینی خواست تا مسأله مباحثه در تحصیل را جدی بگیرند و ادامه داد: مباحثه سبب تقویت فهم متون علوم اسلامی و ماندگاری تدریس اساتید است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه طلاب علوم دینی را سربازان امام زمان(عج) در مقابله با جنگ نرم و فتنه‌های زمان معرفی کرد و اظهار داشت: طلاب حوزه‌های علمیه هرگز نباید در عرصه خدمت به امام زمان (عج) کوتاهی کنند./535/پ203/س
ارسال نظرات