۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۹۳۱۴۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

نهضت امام حسین حماسه ای عظیم برای زنده نگه داشتن جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان نهضت امام حسین(ع) را حماسه ای عظیم برای زنده نگه داشتن جهان اسلام دانست و گفت: نهضت حسینی تا ابد زنده و پویا خواهد بود.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، با تسلیت ماه محرم خاطرنشان کرد: این ایام فرصتی گرانبها برای تبلیغ و ترویج و اشاعه فرهنگ والای عاشورا در بین اقشار جامعه است.

وی با بیان این که روح ایثار و فداکاری در راه حفظ دین تنها در مکتب و راه حسین تعلیم داده می شود یادآور شد: امام حسین(ع) قیامی کرد که همه قیام های دنیا را تحت شعاع قرار داد و هیچ قیامی همانند قیام اباعبدالله الحسین(ع) نیست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تاکید کرد: باید به شکل و محتوای عزاداری ها و سوگواری های این ایام خیلی توجه کنیم و تا حدی که در توان داریم مردمی بودن عزاداری ها را کاملاً حفظ کنیم تا در شان این نهضت بزرگ تاریخ باشد.

وی با اشاره به عزاداری های ماه محرم افزود: پی بردن به فلسفه قیام عاشورا و آشنایی با این قیام تاریخی و اسلام ی نقش آن در زندگی و اخلاقیات فردی و اجتماعی باید از اهداف ما در عزاداری های امام حسین(ع) باشد.

عضو شورای فرهنگ عمومی گیلان اظهار داشت: اگر محرم را درک نکنیم و بر ما تاثیر نگذارد، شعار عاشورا را در زندگی خود نمی توانیم جاری کنیم.

وی گفت: آنچه در بازخوانی قیام اباعبدالله الحسین(ع) مشاهده می شود این است که علت و فلسفه قیام عاشورا مبارزه با جهل و نادانی، از بین بردن انحرافات، عمل به سنت رسول الله و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام یاری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آگاهی بخش نهضت عاشورا به نسل جوان متذکر شد: دانشگاهیان و اساتید دانشگاه نقش مهمی را در معرفی و تبیین قیام اباعبدالله الحسین (ع) برای نسل جوان دارند و جوانان می توانند با الگو گرفتن از قیام عاشورا و پاسداشت ارزش ها و احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گام بردارند.

وی، عاشورا را یک مجموعه ارزشمند عنوان کرد و افزود: این مجموعه ارزشمند هم دعوت به توحید و هم مبارزه با مظاهر فساد و گناه است و هم بر مبارزه با خرافات تاکید فراوان دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان، نهضت امام حسین (ع) را واقعه ای عظیم برای زنده نگه داشتن جهان اسلام دانست و گفت: نهضت حسینی تا ابد زنده و پویا خواهد بود./950/ت302/الف
ارسال نظرات