۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۹۳۱۶۸
عاشورا، نبرد فتنه و بصیرت (38)؛

بی بصیرتی عامل اصلی فتنه سال گذشته بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: فتنه گران پیروان یزیدیانی هستند که در روز عاشورا و در رکاب ابن‌زیاد و عمر سعد جنایاتی را مرتکب شدند و هنوز پس از 1400 سال آزادیخواهان جهان سوگوار آن هستند.
عاشورا


میکائیل جمال پور، رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه های آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: در فتنه سال گذشته عده ای مانند دوران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به خاطر دنیا‌طلبی و فراموشی ارزش‌های دینی دچار غفلت شدند.

وی خاطر نشان کرد: باورهای سیاسی و اعتقادی ملت ایران و توجه به مبانی دینی سنگر محکمی در مقابل هجمه‌های استکبار جهانی است، فتنه سال 88 ناشی از سوء استفاده استعمار نو و استکبار جهانی از آشوب های بعد از انتخابات و افراط و تفریط های معارضانی است که از قانون تمکین نکردند و آب به آسیاب دشمن ریختند.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به نقش حضرت آیت الله خامنه ای در روشنگری افکار عمومی در دوران فتنه تصریح کرد: مقام معظم رهبری با روشنگری و ایجاد فضای عبرت، بصیرت و تفکر به مدیریت بحران پرداختند و توانستند همچون طبیب حاذق به موقع درد را تشخیص و با تجویز داروی شفابخش بصیرت به درمان آن اهتمام کنند.

وی با اشاره به حرمت‌شکنی روز عاشورا در فتنه سال 88 اظهار داشت: متأسفانه عاشورای سال گذشته شاهد حرکات بسیار ناشایست و زننده برخی از افراد معاند با اسلام، نظام و اباعبدالله‌الحسین (ع) که از بهائیت، گروه‌های چپ مارکسیست، فراماسونرها و سلطنت‌طلب‌ها و همه افرادی که چشم دیدن اسلام و نظام جمهوری اسلامی را ندارند، تشکیل می‌شدند.

جمال پور با مقایسه جنایات یزیدیان دوران امام حسین(ع) و فتنه گران سال 88 ادامه داد: فتنه گران در روز عاشورا جنایتی را مرتکب شدند که پس از 1400 سال دقیقاً یادآور جنایت عاشورای سال 61 هجری قمری را تداعی کرد.
 
استاد حوزه و دانشگاه تبریز تصریح کرد: فتنه گران پیروان یزیدیانی بودند که در روز عاشورا و در رکاب لشگر ابن‌زیاد و عمر سعد جنایاتی را مرکتب شدند که هنوز پس از 1400 سال آزادیخواهان دنیا را سوگوار کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بی بصیرتی را عامل اصلی حوادث سال گذشته دانست و با اشاره به دیدگاه رهبر فرزانه انقلاب نسبت به مساله بصیرت اظهار داشت: ایشان توجه و دقت در تفاوت اساسی معرفت مادی و غیرمادی را شکل دهنده و تحکیم بخش پایه های بصیرت دانسته اند.

رئیس سابق دانشگاه امام حسین(ع) تبریز تصریح کرد رهبر فرزانه انقلاب تاکید دارند که باید این نوع بصیرت را در نگاه و نگرش خود تأمین کنیم تا از نوعی استحکام و موفقیت همیشگی در فکر و عمل برخوردار شویم.

وی گفت: بصیرت به تعبیر امیرمؤمنان، یعنی مشاهده درست و دقیق حوادث، تفکر و تدبر در آنها و سنجیدن مسائل و حوادث، رهبر انقلاب نیز بستن چشم برروی حقایق واضح را از جمله لغزشگاه های انسان دانسته اند./935/ت302/ع

ارسال نظرات