۲۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۹۳۲۷۷
امام جمعه رشت:

عزاداری مسلمانان برای امام حسین دشمنان را به هراس انداخته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان نسبت به اتحاد دشمنان اسلام برای نابودی ارزش های اسلامی هشدار داد و گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) دشمنان اسلام را به هراس می اندازد.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار رسا از رشت‌ حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه نخست نماز جمعه رشت، اظهار داشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر و عدم بیعت با یزید از اهداف ظاهری قیام امام حسین(ع) و احیای اسلام ناب، باطن قیام عاشورا بود.

امام جمعه رشت با بیان این که احیای دین اسلام جز با شهادت و اسارت ممکن نیست، افزود: دز زمان امام حسین(ع) سیاست اموی بر دین نبوی برتری داشت و دین بازیچه دستگاه فاسد اموی شده بود.

خطیب نماز جمعه رشت، کربلا را صحنه اتقام همه عقده داران و کینه ورزان نسبت به اسلام از اهل بیت(ع) خواند و خاطر نشان کرد: همه کسانی که از صدر اسلام تا زمان امام حسین(ع) نسبت به اسلام کینه داشتند، با به قدرت رسیدن یزید و فراهم شدن زمینه، با کشتن امام حسین(ع) از اسلام انتقام گرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، عافیت طلبی نخبگان را در بروز واقعه کربلا بسیار موثر برشمرد و گفت: بی تفاوتی نخبگان، همراه نشدن آنان با کاروان امام حسین(ع) و بی اطلاعی مردم از مهمترین عوامل بروز واقعه کربلا بود.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با اشاره به نقش قانون منع روایت حدیث در بی اطلاعی مردم، ادامه: مردم زمان امام حسین(ع) تحلیل واقعی نداشتند و نگفتن حقایق از سوی خواص باشد تا سیلی خوردگان از اسلام از بی اطلاعی مردم سوء استفاده کرده و واقعه کربلا را به وجود بیاوردند.

امام جمعه رشت، درباره لزوم همراهی زنان و کودکان در واقعه عاشوار، اعلام کرد: روشنگری های عملی و زبانی خانواده اهل بیت(ع) قیام توابین، مختار و علویان را به وجود آورد.

خطیب نماز جمعه رشت، اضافه کرد: امروزه که حزب الله لبنان ماهیت وجودی نهضت خود را برگرفته از حرکت امام حسین(ع) می داند بیانگر اهمیت روشنگر های بعد از واقعه عاشورا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برپایی عزاداری برای امام حسین(ع) در ترکیه بعد از 600 سال، یادآور شد: روز به روز مردم دنیا از عظمت واقعه عاشورا و نقش عزادری برای امام حسین(ع) در مبارزه به ظلم آگاه تر می شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان نسبت به اتحاد دشمنان اسلام برای نابودی ارزش های اسلامی هشدار داد و گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) دشمنان اسلام را به هراس می اندازد.

امام جمعه رشت، انفجارهای تروریستی در چابهار را محکوم کرد و گفت: سربازان گمنان امام زمان(عج) موفق به دستگیری تعدادی از عوامل این حادثه شده اند.

گفتنی است، حجت الاسلام و المسلمین قربانی خطبه دوم نماز جمعه رشت را به علت حال مزاجی نامساعد، کوتاه ایراد کرد و نماز جمعه رشت نیز از سوی حجت الاسلام پوررضا امام جمعه موقت رشت اقامه شد./950/پ201/الف
ارسال نظرات