۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۹۳۶۰۷
امام جمعه موقت رشت:

وحدت حقیقی حوزه و دانشگاه سبب رشد و شکوفایی ایران اسلامی خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره وحدت میان حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: اگر سخنان رهبری به طور صحیح دنبال شود، زیربنای وحدت حقیقی تحقق می یابد.
حجت الاسلام اسماعيل پور رضا، امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام اسماعیل پور رضا، امام جمعه موقت رشت، امروز در نشست اساتید حوزه و دانشگاه در گیلان، با تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه و دانشگاه دو امر اساسی و مهم در جامعه هستند که وحدت میان آنها ضروری است.

امام جمعه موقت رشت با بیان این که حوزه بیشتر به مباحث دینداری و دین شناسی می پردازد، افزود: دانشگاه نیز با موضوعات گوناگون جامعه و مباحث علمی و فناوری روز در ارتباط است که این دو مکمل یکدیگر هستند.

حجت الاسلام پور رضا، حوزه را جامعه ای هدفمند در راستای دین دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه ابزاری برای رسیدن به این هدف است.

وی با ضروری دانستن وحدت میان حوزه و دانشگاه، ادامه داد: نتیجه وحدت میان حوزه و دانشگاه، رسیدن به معنویت، اخلاق، انسانیت و آرامش درونی است.

امام جمعه موقت رشت ادامه داد: نهاد رهبری در دانشگاه ها یکی از مهم ترین عوامل نزدیکی میان حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام پور رضا با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره وحدت میان حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: اگر سخنان رهبری به طور صحیح دنبال شود، زیربنای وحدت حقیقی تحقق می یابد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به تاسیس مراکز پژوهشی برای دانشجویان حوزه و دانشگاه، یادآور شد: امروزه استاد و دانشجوی دیندار می تواند به راحتی افکار دینی خود را در دانشگاه عرضه کند.

امام جمعه رشت، نگاه عمیق به عوامل طبیعی را یکی از راه های رسیدن به علوم کشف نشده دانست و تاکید کرد: خواستگاه علوم انسانی نگاه عمیق به طبیعت و موضوع خلقت شناسی است./950/پ202/الف
ارسال نظرات