۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۹۳۶۰۸
تا پایان امسال؛

تعداد کانون های مساجد گلستان به 220 مورد افزایش خواهد یافت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان، با اشاره به فعالیت 155 کانون فرهنگی مساجد در استان، گفت: این تعداد کانون فرهنگی تا پایان امسال به 220 مورد افزایش خواهد یافت.
کانون هاي مساجد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، مهدی بیکی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 155 کانون فرهنگی مساجد در استان، گفت: این تعداد کانون فرهنگی تا پایان امسال به 220 مورد افزایش خواهد یافت.

وی از فعالیت 50 کتابخانه در کانون های مساجد گلستان خبر داد و افزود: تا پایان امسال 30 کتابخانه مساجد در استان تجهیز می شود.

بیکی، برگزاری جشنواره های هفت گانه را از برنامه های جشنواره ای ستاد عالی بیان کرد و افزود:  از جمله این برنامه ها، جشنواره ها سرود و تواشیح با عنوان نغمه های آسمانی با حضور20 گروه سرود و تواشیح در استان بوده است.

وی، برگزاری طرح اوقات فراغت در تابستان امسال را از دیگر برنامه های مهم دبیرخانه کانون های مساجد استان  دانست و گفت: در این دوره آموزشی 5 هزار نفر از 155 کانون فرهنگی هنری مساجد استان شرکت کردند.

بیکی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت 11 کانون تخصصی در استان، ادامه داد: این کانون ها در حوزه های تخصصی خود فعالیت می کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان، استقبال جوانان از برنامه های کانون های مساجد استان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: کانون های مساجد بهترین مکان برای تعمیق ارزش های دینی در میان نسل جوان است.

وی با اشاره به ضرورت مقابله با جنگ نرم، گفت: مسجد و محراب از صدر اسلام تا امروز پایگاه مبارزه و مقاومت بوده‌اند و امروز نیز همین نقش را در مواجهه با جنگ نرم دارند، جنگ نرم ارزش‌های اسلامی مسلمانان را نشانه رفته است و نقش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مساجد در تولید فکر و فرهنگ دینی بسیار مؤثر است و یکی از ابزارهای مبارزه با دشمنان هستند./950/پ202/الف
ارسال نظرات