۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۹۳۷۶۲
امام جمعه کازرون:

عدم اجرای سریع احکام قضایی باعث بروز مشکلاتی در جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون، ریشه کن کردن ناامنی اجتماعی و شرارت در کشور را نیازمند همکاری دستگاه های مختلف با قوه قضائیه و عزم جدی این دستگاه دانست و عدم اجرای سریع احکام قضایی را باعث ایجاد و بروز مشکلات متعدد در جامعه عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد خرسند


حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به رسالت دستگاه قضایی در تامین امنیت کشور و جامعه، به سخنان اخیر رییس این دستگاه و قاطعیت قوه قضائیه در برخورد با مخلان امنیت اجتماعی، اخلاقی و مفسدان اشاره کرد و گفت:‌ به نظر می رسد که دستگاه قضایی کشور بنا دارد در برخورد با مفاسد و جرائم با یک اقتدار بیشتری وارد شود.

وی تصریح کرد: آیت الله آملی لاریجانی رییس دستگاه قضایی کشور نیز در این خصوص بیانات و سخنانی را ایراد کرده اند که به نظر ما این یک رویکرد مبارک و مثبت است و البته در سال همت و کار مضاعف انتظاری غیر از این نیز از قوه قضائیه وجود ندارد.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: البته تحقق این مهم با صحبت کردن تنها میسر نمی شود، باید عزم جدی در دستگاه قضا، مراکز تصمیم گیر و بدنه اجرایی این قوه وجود داشته باشد و با گذشت چند ماه از این سخنان مردم شاهد اجرای ملموس آن باشند، در غیر این صورت مردم ناامید خواهند شد.

وی گفت:‌ به طور قطع نیت آیت الله آملی لاریجانی همین نکته است که در سخنان ایشان وجود داشته و بنای این دستگاه نیز بر این است که در این زمینه اقداماتی را انجام دهند و البته سرعت عمل نیز در این راستا بسیار مهم است.

حجت الاسلام خرسند در ادامه با اشاره به وجود برخی ناهنجاری ها در سطح جامعه، ابراز داشت:‌ متاسفانه در حال حاضر شاهد دهن کجی به ارزش های دینی، مشاهده شرارت و زورگیری در برخی شهرهای کشور هستیم که این وضعیت به هیچ وجه زیبنده نیست.

استاد حوزه علمیه، با اشاره به نمونه هایی از عدم برخورد قاطع با برهم زنندگان امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه از سوی دستگاه قضا، تاکید کرد: از سویی دیگر متاسفانه شاهد آن صلابت و قاطعیت لازم در برخورد با مخلان امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه نیستیم و عدم اجرای سریع احکام قضایی باعث بروز مشکلاتی می شود.

حجت الاسلام خرسند تاکید کرد: رویکرد رییس دستگاه قضایی کشور را از سر دلسوزی و اخلاص آیت الله آملی لاریجانی می دانیم، اما مردم باید در عمل در تمام نقاط کشور این مساله را شاهد باشند و به ویژه در خصوص مسائل مربوط به امنیت جامعه اقدامات بهتر و جدی تری انجام شود.

امام جمعه کازرون تصریح کرد: در این راستا همکاری دستگاه های انتظامی، امنیتی و سایر قوا و دستگاه های اجرایی با قوه قضائیه نیز بسیار مهم است و همه باید دست به دست هم دهند تا شاهد ریشه کن شدن ناامنی و شرارت در جامعه باشیم.

وی بیان داشت: ما این رویکرد را صحیح می دانیم منتهی افزون بر این، عزم جدی نیز لازم است و قطعا با فکر و تدبیر باز آیت الله آملی لاریجانی و نیروی جوانی ایشان شاهد تحولات بسیار خوبی در این زمینه باشیم. /924/ت302/ج

ارسال نظرات