۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۹۴۶۶۱
مفتی برجسته شیعه در لبنان ضمن محکوم کردن انفجار اسکندریه:

دسیسه های فتنه انگیزان علیه امنیت و استقرار منطقه همچنان ادامه دارد

خبرگزاری رسا ـ شیخ احمد قبلان با محکوم کردن انفجار تروریستی کلیسای قدیسین اسکندریه مصر، رخدادهای فتنه آمیز در کشورهای اسلامی را نشانگر استمرار دسیسه های فتنه انگیزان برای ضربه زدن به امنیت و ثبات منطقه و فتنه انگیزی میان مسلمانان و مسیحیان دانست.
شيخ احمد قبلان
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد قبلان، مفتی برجسته شیعه در لبنان، روز گذشته در مراسم بزرگداشتی در میس الجبل در جنوب لبنان با محکوم کردن انفجار تروریستی کلیسای قدیسین اسکندریه مصر را که منجر به کشته و زخمی شدن ده ها شهروند مصری شد، این کشتار وحشیانه را یکی دیگر از نقشه های شوم تفرقه افکنان و فتنه انگیزان در جهان اسلام دانست و گفت: رخدادهای فتنه آمیز مصر، لبنان، سودان، عراق و دیگر کشورهای اسلامی نشانگر استمرار دسیسه های فتنه انگیزان برای ضربه زدن به امنیت، ثبات و استقرار منطقه و فتنه انگیزی میان مسلمانان و مسیحیان است.

شیخ احمد قبلان با تاکید بر اهمیت وحدت مسلمانان و مسیحیان و پیروی از حکمت و خرد در خطری که آنها را فراگرفته است و از عراق آغاز شد و امروز به مصر رسیده است و ممکن است به هر کشور اسلامی دیگری نیز برسد، مسؤولان و سران عربی و اسلامی را به هوشیاری، آگاهی و مسؤولیت پذیری ملی برای بازداری از گسترش فتنه در جامعه اسلامی فراخواند.

وی سران کشورهای عربی و اسلامی را به تلاش برای پایان بخشیدن به این گونه اقدام های تروریستی فراخواند و گفت: اگر با سستی و بی توجهی با این جنایت ها روبرو شویم، گسترش خواهند یافت، در حالی که باید با عزم و اراده ای جدی در برابر آنها بایستیم و کشورها و ملت های اسلامی را از این دسیسه ها و طرح های ضد اسلام و مسیحیت و تمام ادیان آسمانی نجات دهیم.

این روحانی برجسته شیعه لبنان ابراز امیدواری کرد که سال جدید میلادی، سال امنیت، ثبات و استقرار در لبنان باشد و مسؤولان لبنانی را به دوری کردن از بیانات تنش آمیز و مسؤولیت پذیری فراخواند و افزود: شرایط نامساعد لبنان نیازمند برقراری گفت و گو و مذاکره و پیش رفتن به سوی راهکاری برای برون رفت از این بحران است.

جماعت اسلامی لبنان نیز با محکوم کردن انفجار تروریستی مصر، هدف از این اقدام تروریستی را ضربه زدن به همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان مصر دانست و مسؤولان مصری را به شناسایی و مجازات عاملان این انفجار فراخواند و خواستار تحقیق پیرامون دست داشتن عوامل صهیونیستی در این کشتار وحشیانه شد.

شیخ محمد رشید قبانی، مفتی اهل سنت لبنان نیز در تماس هایی تلفنی با دکتر احمد طیب، رییس جامعة الازهر؛ پاپ شنوده سوم، رهبر کلیسای ارتدکس قبطی مصر و شیخ علی جمعه، مفتی اعظم مصر، انفجار تروریستی اسکندریه را محکوم کرد و این اقدام تروریستی را تلاشی برای برانگیختن اختلاف های طایفه ای میان مسلمانان و مسیحیان دانست و تاکید کرد: دستان عاملان صهیونیستی در این جنایت وحشیانه آشکار است.

گفتنی است که جمعه شب در اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی کلیسای قدیسین شهر اسکندریه مصر 21 نفر از شهروندان مسیحی مصر که برای جشن سال نو میلادی تجمع کرده بودند، کشته و شمار بسیاری زخمی شدند. حسنی مبارک، رییس جمهور مصر با اشاره به دخالت خارجی در جنایت علیه مسیحیان این کشور بر مقابله جدی با عاملان این حادثه تاکید کرد./981/گ
ارسال نظرات