۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۹۵۱۵۵
مدیر حوزه علمیه نرجس مشهد:

اهل بصیرت گرفتار شاخه‌های نفاق نمی‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد حرکت بر مدار حق را از مهم‌ترین دغدغه های نهضت حسینی دانست و گفت: کسانی که اهل بصیرت نباشند گرفتار شاخه های نفاق می شوند.
بصيرت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم شایسته خوی، مدیر مدرسه علمیه نرجس(س)، صبح امروز در درس اخلاق هفتگی خود با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اظهار داشت: امام در این روایت معیار شناخت شیعه را تقوا و اطاعت خدا معرفی می کنند و این دو معیار ملازم یکدیگرند.

وی در ادامه، فروتنی، ذکر خدا، امانت، نیکی به والدین، صداقت، مراعات حقوق یتیمان و مستمندان، تلاوت قرآن و حفظ زبان را از نشانه‌های شیعیان واقعی عنوان کرد و افزود: به تناسب این‌که موقعیت و جایگاه‌های اجتماعی افراد بالاتر می‌رود، مسؤولیت‌های‌شان هم بیشتر و سنگین‌تر می‌شود.

وی با انتقاد از این‌که توجه به ایام شادی اهل بیت(ع) به اندازه توجه به ایام عزا و ماتم ایشان نیست، تصریح کرد: به فرموده معصومین(ع) باید همان گونه که در ماتم آنان محزون هستیم، در ایام شادی ایشان نیز شاد و بانشاط باشیم. این غربت ائمه است که تنها در ایام عزا پرچمشان بالا می رود.

شایسته خوی در ادامه به بررسی پیام‌های عاشورا پرداخت و گفت: اهمیت تفکر از درس‌های مهم عاشورا است به گونه‌ای که در مورد حر بن یزید ریاحی مشاهده می‌کنیم، فاصله حسینی شدن تا یزیدی ماندن یک لحظه تفکر و توبه است، باید مراقب باشیم با تفکر عمرسعدی و تفکرات تعصبی و قومیتی و منیت‌ها در مجالس عزای اباعبدالله(ع) حضور نیابیم.

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) با بیان این‌که تفکر، نجات بخش انسان از طوفان فتنه است، ابراز داشت: عاشوراییان نسبت به مرگ دیدگاه ویژه ای داشتند و شوق شهادت در وجودشان موج می زد، مرگ را آغاز یک حیات وسیع تر و انتقال بدان می دیدند نه دور شدن از حیات. اگر ما نسبت به مرگ و شهادت در راه خدا شوق داشته باشیم می توانیم بگوییم درس های عاشورا را درک کرده ایم.

وی خطاب به طلاب حوزه تأکید کرد: اگر تحصیل مبتنی بر شوق شهادت باشد شما را یار امام زمان(عج) پرورش می دهد و این اشتیاق با هیچ ویروسی گرفتار زکام دنیا نخواهد شد.

این استاد حوزه با اشاره به این روایت معصوم که هرکه در آرزوی شهادت نباشد بر شعبه ای از نفاق مرده است خاطرنشان کرد: شوق نسبت به شهادت از نشانه های اهل بصیرت است، آن ها که اهل بصیرت نباشند گرفتار شاخه های نفاق خواهند شد.

شایسته خوی حرکت بر مدار حق را از مهمترین دغدغه های نهضت حسینی عنوان کرد و گفت: معیار حرکت ها، انتخاب ها و جهت گیری هامان باید بر مبنای حق باشد نه خوشایند دیگران. به راه حق آمدن، در این راه ماندن و برای ان تلاش کردن، دغدغه جوان تربیت شده مکتب حسینی است.

وی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در حماسه عاشورا بیان داشت: حضور ایشان نشان داد زنان باید با صلابت و دغدغه های زینبی در عرصه های مختلف حضور داشته باشند. حفظ جان امام زمان، نگهداری میراث داران قیام عاشورا، قداست و طهارت قیام عاشورا و تحقیر دشمن، حفظ حجاب وحیا و عفاف حرم اهل بیت(ع) از جمله دغدغه های حضرت زینب(س) است.

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) اقدام به موقع و لبیک به ندای امام معصوم را از دیگر پیام های عاشورا دانست و گفت: تردید در اقدام به موقع و تأخیر، امام را به قربانگاه می فرستد.

وی با بیان این‌که نهضت حسینی دارالشفای حقیقی دردهای ظاهر و باطن است، یادآور شد: کسانی که می خواهند کربلایی باشند باید منتظر حقیقی امام زمان(عج) باشند چرا که ظهور ایشان در تداوم نهضت عاشورا است./930/پ202/س
ارسال نظرات