۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۹۵۴۷۸
معاون رییس کارگروه اسلام مجمع اسقفان سوییس:

کرامت انسانی و رعایت حقوق اقلیت های دینی از موازین اصلی حقوق بشر است

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس کارگروه اسلام مجمع اسقفان سوییس گفت: کرامت انسانی و رعایت حقوق اقلیت های دینی از موازین اصلی حقوق بشر تلقی می شود و همه باید به آن پایبند باشند.
کرامت انسانی و رعایت حقوق اقلیت های دینی از موازین اصلی حقوق بشر است


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از اداره همکاری های علمی و بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی، آروین تانر، معاون رییس کارگروه اسلام مجمع اسقفان سوییس در کنفرانس کرامت انسان از نگاه اسلام و مسیحیت در قم خاطرنشان کرد: کرامت انسانی و رعایت حقوق اقلیت های دینی از موازین اصلی حقوق بشر تلقی می شود و همه باید به آن پایبند باشند.

وی ادامه داد: بدون آزادی دینی، حقوق بشر و عدالت، انسان در دام بت پرستی و جامعه نیز در مسیر دیکتاتوری و خودمختاری قرار می گیرد بنابراین همه جوامع باید به این مسائل توجه جدی و اهتمام خاص داشته باشند.
 
معاون رییس کارگروه اسلام مجمع اسقفان سوییس خاطرنشان کرد: رهبران ادیان بزرگ الهی باید خود را موظف به تقویت آزادی دینی، رعایت حقوق بشر و کرامت ذاتی انسان بدانند.
 
وی تصریح کرد: کرامت انسانی و رعایت حقوق اقلیت های دینی از موازین اصلی حقوق بشر تلقی می‌شود و همه باید به آن پایبند باشند.
 
وی همچنین با اشاره به تصویب قانون منع ساخت مناره در سوئیس گفت: مسلمانان در کشور سوئیس برای ساخت مسجد و فعالیت های فرهنگی آزاد هستند ولی قانون منع ساخت مناره چیزی بود که اکثریت مردم سوئیس به آن رای دادند ولی قطعا با یک رای گیری مشکل دولت سوئیس حل نمی شود.
 
تانر همچنین در پاسخ به سوالی در مورد علت منع حجاب در مدارس برخی کشورهای اروپایی گفت: قانون باید به شرایط خاص تطبیق پیدا کند.

رییس منطقه ای و مدیر پژوهشی اقلیت های مسلمان و مسیحی گفت: مسلمانان در سوئیس آزادی فعالیت دارند.
 
کنفرانس بین المللی کرامت انسان از دیدگاه اسلام و مسیحیت روز گذشته به همت اداره همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و دانشگاه قم برگزار شد./916/د102/ع

ارسال نظرات