۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۹۵۶۴۵
رییس اداره تبلیغ دفتر تبلیغات خراسان:

ولایت علمدار تبلیغی جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ یک مبلغ حوزه علمیه، ولایت را علمدار تبلیغی جهان اسلام دانست و گفت: ملاک حمایت مردم از دولت، تبعیت از ولایت است.
حجت الاسلام علي شهيدي حجت‌الاسلام علي شهيدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد همایش جنگ نرم وبصیرت تبلیغی با حضور مشاور رییس جمهور در امور روحانیت صبح امروز در محل تالار اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام علی شهیدی، رییس اداره تبلیغ دفتر تبلیغات خراسان در آغاز این همایش بر لزوم بصیرت افزایی مبلغان همگام با تحولات اجتماعی تأکید کرد و گفت: مبلغان زبان گویای مردم در زمینه فزهنگ و تبلیغ هستند.

درا دامه، دو تن از مبلغان برجسته به نمایندگی از طلاب ومبلغان حوزه علمیه خراسان ضرورت ها و مشکلات عمده تبلیغی این استان را جهت رسیدگی از سوی دولت تشریح کردند.

حجت الاسلام حسین زاده در این زمینه اظهار داشت: عدم خودباوری، مسأله ای بسیار مهم در عرصه تبلیغ است؛ یک مبلغ با اینکه طبق روایات سه برابر یک انسان مفید ارزش داشته و از جایگاه والایی برخوردار است اما آنچنان که باید این مطلب را درک نکرده است.

وی افزود: ما زمانی می توانیم یاوران خوبی برای امام زمان(عج) باشیم که یاور خوبی باورهای خود را باور کنیم، مشکل اهل کوفه این بود که باورهاشان متفاوت از باور امام زمانشان بود لذا یاوران خوبی نشدند.

وی با تأکید بر لزوم تأمین مبلغان از لحاظ مالی و از سوی دیگر جان نثاری مبلغان در راه ولایت، تصریح کرد: امام صادق(ع) 1200 سال پیش دانشگاهی ایجاد کردند که صد رشته در آن تدریس می شد مبلغ امروز باید کاری کند که دانشجوی رشته پزشکی افتخار کند طب الصادق(ع) بخواند.

این مبلغ حوزه علمیه خطاب به مسوولان فرهنگی کشور تأکید کرد: متاسفانه بودجه فرهنگی به نام فرهنگ، خرج فرنگ می شود، اگر می خواهیم کار تبلیغی به پیش رود باید به اندازه ای که برای هنرمندان و ورزشکاران و .... هزینه می شود به تبلیغ هم بها داده شود.

حجت الاسلام حسین زاده با بیان اینکه ملاک حمایت مردم از دولت، تبعیت از ولایت است خاطرنشان کرد: امروز ولایت، علمدار تبلیغی جهان اسلام است ودین ما در ولایت خلاصه می شود؛ ولایت تضعیف شود، دین هم تضعیف می شود، پیشرفت علمی بدون ولایت نتیجه ای جز استکبار ندارد و ما چنین پیشرفتی را نمی خواهیم.

همچنین حجت الاسلام حسینی، از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه شرایط دانشگاه ها پس از انقلاب فرهنگی بسیار متفاوت از گذشته شده است اظهار داشت: مسائلی کمبود اطلاع نسبت به مسائل دینی، ازدواج و اشتغال دغدغه مهم جوانان است نباید بگذاریم دشمن با سوء استفاده از این شرایط جوانان را به سوی خود جذب کند.

وی ادامه داد: ملت ایران هیچ مقامی را برولایت فقیه ترجیح نمی د هد، ولایت فقیه در رأس جامعه اسلامی، مایه دلگرمی وسربلندی همه ماست و تضعیف این جایگاه و یا عادی شدن طمرد از اوامر ایشان، ضربه مهمی به انقلاب خواهد زد./930/پ202/ص
ارسال نظرات