۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۹۵۷۵۶

همایش نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نقش روحانیت در تبیین و ترویج فرهنگ وقف با حضور آیت الله شبستری در تبریز برگزار شد.
همایش نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین نوبری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، روز گذشته در همایش نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف اظهار داشت: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، عده‌ای در گذشته متولی وقف شده بودند که به قصد و نیت از بین بردن موقوفات عمل می‌کردند و عده ای دیگر بدون آگاهی از مسائل قفهی وقف متولی امر شدند که هر دو آسیب های جدی به این حوزه وارد کرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز وظیفه و رسالت شرعی و ذاتی روحانیت است که نسبت به ترویج فرهنگ وقف اهتمام جدی داشته باشد، چراکه هنوز بسیاری از موقوفات استان احیا نشده است.

حجت الاسلام نوبری تبیین مسأله وقف را خواست اکید رهبری نظام دانست و گفت: علما و روحانیان باید در کنار رسانه های گروهی، در منابر و مجالس وعظ و خطابه نسبت به عواقب موقوفه خواری تذکرات لازم را داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با تشریح آثار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وقف خاطر نشان کرد: این آثار زمانی تجلی می یابد که وقف به معنای واقعی احیا شود.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از موقوفات در سالجاری نسبت به سال گذشته 30 درصد افرایش یافته است، گفت: به روز رسانی قیمت عادله موقوفات و عمل به واقفان اولویت مهم این اداره کل است.

حجت الاسلام نوبری با تاکید بر جهت دهی به نیت واقفان تصریح کرد: اغلب موقوفات مردم آذربایجان به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اختصاص دارد که اغلب مقید به زمان و مکان خاصی هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری 2 هزار و 938 جلسه آموزش قرآن، برگزاری 3 هزار و 558 محفل مذهبی و یک هزار و 805 محفل قرآنی و برپایی 25 نمایشگاه در سراسر استان طی سالجاری خبر داد.

وی با اشاره به تبدیل بقاع متبرکه استان به مراکز فرهنگی و مذهبی خاطر‌نشان کرد: آمادگی لازم برای راه‌اندازی اتاق فکر وقف با محوریت روحانیت داریم، تا بتوان این سنت حسنه را بار دیگر احیا کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات