۰۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۹۶۱۸۱
در مشهد؛

گردهمایی بزرگ شاگردان بانو طاهایی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ شاگردان بانو طاهایی، شب گذشته با حضور شاگردان این استاد در مدرسه علمیه نرجس(س) برگزار شد.
شاگردان طاها
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گردهمایی بزرگ شاگردان استاد طاهایی، شب گذشته با حضور شاگردان این استاد از سراسر کشور در مدرسه علمیه نرجس(س) مشهد برگزار شد.

در این گردهمایی، منوره شایسته‌ خوی، مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) و اعظم رحمت‌ آبادی، استاد حوزه علمیه خراسان و مدرسه علمیه نرجس(س) در جمع شاگردان استاد طاهایی به ایراد سخن پرداختند و در ادامه میزگرد یادها و خاطره ‌ها با حضور مدیر مدرسه علمیه نرجس(س)، عضو ستاد تفسیر حوزه علمیه خراسان و معاون پژوهشی مدرسه علمیه نرجس(س) برگزار شد.

بانو طاهایی و درس تفسیر سه شنبه ها

در این میزگرد، مریم پورحسینی، عضو ستاد تفسیر حوزه علمیه خراسان و استاد مدرسه علمیه نرجس(س) با بیان این که آشنایی بنده با استاد طاهایی به قبل از انقلاب و بسته شدن مدرسه علمیه نرجس(س) مربوط می‌ شود، ادامه داد: قبل از طلبگی حضور فعالی در جلسات سه شنبه استاد داشتم و شاگرد اصلی ایشان در بحث تفسیر بودم.

وی اذعان داشت: اولین آیه ای که نزد استاد طاهایی فرا گرفتم آیه عرضه امانت و اولین مباحث مباحث انسان در قرآن بود.

پور حسینی به ویژگی های استاد طاهایی در زمینه های قرآنی پرداخت و با بیان این که استاد در زمینه جذب قلوب بیشترین رشد را داشت، افزود: جاذبه استاد طاهایی و دینی که نسبت به ایشان داشت، بزرگ‌ ترین عامل در ادامه فعالیت‌ من در مدرسه علمیه نرجس(س) محسوب می‌ شود.

عضو ستاد تفسیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به این که ما دو دین به استاد طاهایی داریم، خاطرنشان کرد: یک دین پنهان و دیگری دین آشکار، دین آشکار که باید از سوی خود ما ادا شود و دین پنهان که توسط فرزندانمان و از طریق شیوه صحیح تربیت آن ها ادا خواهد شد.

پورحسینی با اشاره به این که تحمل غربت درس تفسیر سه شنبه ‌ها که توسط استاد طاهایی ارائه می ‌شد برای من سنگین است، اظهار داشت: تا زمانی که توفیق نصیبم نشود تحمل این غربت برای سخت خواهد بود.

وی ابراز داشت: حمایت و تأییدات استاد طاهایی مشوق بنده بود و اگر ایشان را بار دیگر ببینم به او می ‌گویم استاد عزیز دلتنگ جمله‌ های شیرین‌ تان هستم.

استاد طاهایی به حفاظت از همان علمی که حضرت عباس نگه داشتند، پرداخت

سپس منوره شایسته‌ خوی، مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) با بیان این که استاد در زمینه مدیریتی دو ویژگی داشت، یادآور شد: استاد در عین عطوفت و مهربانی اقتدارشان هم حکمفرما بود و نیز می توان گفت اخلاص ایشان، خدایی بودن و به دنبال رضایت خلق تلاش کردن، مدیریت ایشان را مدیریت می ‌کرد.

شایسته ‌خوی با بیان این که حدود ربع قرن در خدمت استاد طاهایی بودم، گفت: استاد طاهایی تا لحظات آخر که در بیمارستان بودند از فعالیت های مدرسه و کارهایی که باید انجام می شد غافل نبودند.

وی با بیان این که استاد طاهایی با تأسیس مدرسه علمیه نرجس(س)، کلنگ برنامه ‌های صد ساله این مدرسه را هم به زمین زده ‌است، اذعان داشت: وفاداری، تسلیم، خیرخواهی و مواسات ویژگی ‌هایی بودند که از استاد فراگرفتم.

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س) خاطرنشان کرد: استاد طاهایی فرصت رشد را برای تمامی شاگردان خود فراهم می ‌کردند.

وی علت علاقه خود به استاد طاهایی را وجود خود استاد بیان کرد و افزود: فکر، اندیشه و تفکری که استاد داشتند، باعث شد که هیچ گاه ما را به خود فرا نخوانند بلکه به خدا دعوت کنند و همین امر باعث شد این علاقه در من به وجود آید.

مدیر مدرسه علمیه نرجس(س)، در پاسخ به این سؤال که اگر لحظه ای امکان صحبت با استاد طاهایی را داشته باشند، چه می گویند، افزود: از استاد می‌ خواهم که رضایت پروردگار را در اموری که بر عهده من گذاشته شده است را به ارمغان بیاورند.

وی با بیان این که استاد مثل مادر برای همه شاگردان خود بودند، برای تمامی شاگردان از استاد حلالیت خواست و از شاگردان نیز تقاضا کرد چنانچه آزردگی خاطری به دلیل همان مصلحت اندیشی‌ های استاد که از دید آنها پنهان بود، به دل دارند، او را حلال کنند.

استاد طاهایی؛ الگوی شکیبایی و سعه صدر

همچنین زهرا تهرانیان، معاون پژوهشی مدرسه علمیه نرجس(س)، با اشاره به اهمیت استاد طاهایی به بحث پژوهش، بیان داشت: استاد بیان می کردند به یک مکان مرکزی برای تولید علم و نظریه پردازی نیاز داریم تا بتوانیم اطلاعات طلاب را از سطح به عمق برسانیم.

وی تصریح کرد: در توجه استاد طاهایی به بخش پژوهش می توان عنوان کرد که هر کس به مکتب مراجعه می ‌کرد استاد به آن ها می ‌گفت به بخش پژوهش مراجعه کنید زیرا معتقد بودند تنها جایی که کار برای همه هست همین بخش پژوهش است.

معاون پژوهشی مدرسه علمیه نرجس(س) با بیان این که گاهی اوقات در حوزه علمیه با افزایش سطح اطلاعات دینی روبه رو می شویم اما این اطلاعات به عرصه عمل وارد نمی شود، ابراز داشت: استاد همواره تأکید داشتند که اخلاص و تقوا محور فعالیت‌ ها قرار گیرد از این رو می گفتند نیروهایی را که در فعالیت ‌های مختلف استفاده می‌ کنید با فیلتر اخلاص و تقوا بسنجید.

تهرانیان ایثار، فداکاری و ماندگاری در راه تعهد، شکیبایی، صبر، سعه صدر و تحمل را از جمله درس‌ هایی عنوان کرد که از استاد طاهایی فرا گرفته است./934/پ201/س
ارسال نظرات