۰۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۹۶۴۸۰
آیت الله علم الهدی:

حماسه حسینی زمینه خروج از جهالت را برای بشر فراهم کرده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اظهار داشت: هدف از قیام سیدالشهدا این بود که گروهی از انسان ها با نگاه به عاشورا از گمراهی و جهالت خارج شوند و نسبت به راه حق آگاهی پیدا کند.
آيت الله علم الهدي، امام جمعه مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، صبح امروز در جمع هزاران نفر از عزاداران اربعین حسینی حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) گفت: وجود مقدس سید الشهدا(ع) مهجه«آخرین قطره خون خود» را در راه خدا بذل کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد: امام صادق(ع) در دعای خود می فرمایند«حسین، جد من، کسی بود که در راه تو قیام کرد و تمام سرمایه وجودی اش را داد و خون خود را در راه تو هدیه کرد، و همه اینها برای تو(خدا) بود».

این استاد حوزه علمیه مشهد همچنین بیان کرد: فردی که بر روی زمین حجت خدا، ولی الله مطلق، قطب عالم امکان و نماینده ذات حضرت حق تعالی است وجود خود را برای مقابله با یک حکومت فاسد قربانی نمی کند و نگاه کردن به حادثه عاشورا به این صورت اشتباه است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) بدین جهت خون خود را در راه خدا بذل و اهدا کردند تا برخی از انسان هایی که ممکن است در آینده بیایند با نگاه به عاشورا از گمراهی و جهالت خارج شوند و نسبت به راه حق آگاهی پیدا کند و با نگاه به این حماسه نجات یابند.

آیت الله علم الهدی در همین خصوص افزود: مقصود از انقلاب حسینی این است که مردم نسبت به چهره های یزدی فتنه گر آگاه باشند و آنها را بشناسند؛ و ستمکاران و ظالمان در هیچ زمانی در مسائل و جریان های سیاسی و اجتماعی نتوانند قدرت طلبی کنند و بر مردم مسلط شوند.

وی با بیان این که در هیچ زمانی از حماسه کربلا تا به امروز جریان های فتنه گر و سلطه جو ماندگار نبودند، تصریح کرد: مردم ولایتمدار، عاشق و دوستدار اهل بیت و امام حسین(ع) با نگاه به انقلاب حسینی همیشه هوشیار هستند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش عنوان داشت: جبهه دشمنان امام حسین(ع) افرادی فریفته و دلباخته دنیا بودند و چون توجه به تمایلات دنیوی در آنها بسیار بود، انسانیت و آخرت خود را با قیمت ناچیزی معامله کردند و امروز نیز این خطر ما و جامعه ما را تهدید می کند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر انسان در زندگی به طرف مادیات و مقام کشیده شود، شهوت و لذت در وجودش افزایش می یابد و دیگر هیچ چیز جلودار او نخواهد بود.

امام جمعه مشهد در پایان گفت: مردم باید انسان ها و افرادی را که برای رسیدن به قدرت، پول و مقام منکرات، دین خدا را وسیله قرار می دهند، بشناسند.

گفتنی است، نماز ظهر و عصر روز اربعین حسینی از سوی آیت الله علم الهدی در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی، با حضور جمعیت عظیمی از زائران و مجاوران نمازگزار این حرم مطهر اقامه شد./968/پ202/س
ارسال نظرات