۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۶۵۱۳

نوای سوگ عاشوراییان در کربلای ایران طنین انداز شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با اربعین حسینی، نوای سوگ عاشوراییان در کربلای ایران از خرمشهر تا شلمچه طنین انداخت.
نوای سوگ عاشوراییان در کربلای ایران طنین انداز شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نوای سوگ عاشوراییان در کربلای ایران، روز گذشته همزمان با اربعین حسینی، از خرمشهر تا شلمچه طنین انداخت.

عزاداران اربعینی از آبادان تا خرمشهر و از خرمشهر کربلای ایران تا مشهد شلمچه را با سینه زنی ، زنجیر زنی و نوحه سرای یاد عاشوراییان را گرامی داشتند.

آنان در اربعین پیشوای شیعیان و آزادگان جهان، امام حسین (ع) روز و شب گذشته را در شلمچه به عنوان مشهد 30 هزار شهید دوران دفاع مقدس با سینه زنی، زنجیر زنی ونوحه سرایی سپری کردند.

در ادامه این آیین ها ی سوگواری ، شماری ازسوگواران فاصله 15 کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا یادمان شهدای شلمچه را با سینه زنی وزنجیر زنی راهپیمایی کردند.

اقشار مختلف مردم به همراه ورزشکاران عضو هیات های ورزش همگانی،کوهنوردی و وشوو یادآوران شلمچه در این آیین شرکت داشتند؛ سوگواران حضرت ابا عبدالله حسین ( ع ) و یاران عاشورایی ایشان همچنین آیین نماز جماعت ظهر را در یادمان شهدای شلمچه همراه با دیگر عزاداران برپا داشتند.

شلمچه هم اکنون ‏نیز شاهد حضور دسته‌های بزرگی از زایران و کاروان‌های عزاداری جنوب خوزستان ونیز کاروان های راهیان نور است.

گفتنی است، روزانه بیش از دو هزار نفر از چهار گوشه ایران اسلامی درقالب کاروان های راهیان نور به زیارت کربلای ایران ومشهد شلمچه می آیند./945/پ202/ص
ارسال نظرات