۰۶ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۹۶۵۷۶
تولیت آستانه کریمه اهل بیت:

با شعر آیینی می توان معارف اهل بیت را ترویج کرد

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) بر ضرورت حمایت از شاعران آیینی کشور تاکید کرد و گفت: با بهره گیری درست از ظرفیت و توانمندی شاعران آیینی می توان آموزه های دینی را ترویج کرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستانه مقدسه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، عصر چهارشنبه در دیدار شماری از شاعران استان قم، با تسلیت ایام اربعین حسینی بر ضرورت گرامی داشت این ایام تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شعر آیینی در کشور، اظهار داشت: شعر آیینی از جایگاه والایی برخوردار است و باید افرادی که در این عرصه از ذوق و استعداد مناسبی برخوردار هستند حمایت شوند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه درد جامعه باید به خوبی از استعدادهای شاعران آیینی بهره‌ گرفته شود، خاطرنشان کرد: با شعر آیینی می توان معارف اهل بیت را در قالب های هنری و شعری برای نسل جوان و جامعه تبیین کرد.

امام جمعه قم، ظرفیت استان در بخش شعر آیینی را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: خوشبختانه در قم ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی در زمینه شعر آیینی وجود دارد که باید با افزون بر استفاده از توانمندی و تجارب بزرگان این عرصه، فضا برای رشد استعدادهای جوانان نیز مهیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تامین جایگاه در خور شان شاعران آبینی در آستانه مقدسه کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) تاکید کرد و اظهار داشت: این مساله به صورت جدی پیگیری و بررسی خواهد شد؛ چراکه این اقدام موجب دلگرمی علاقه‌مندان به شعر خواهد شد.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود بیان داشت: پروین اعتصامی اشعار با معنا و با مفهومی را سروده و شخصیت این شاعر قابل احترام است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات