۱۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۹۷۱۴۳
عضو خبرگان رهبری:

حوزه علمیه خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: دشمنان با درک موقعیت و نقش سازنده مراکز علوم اسلامی، همواره درصدد انحراف و نفوذ عوامل انحرافی و عقاید التقاطی خود هستند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه
حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، همزمان با دهه فجر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: نقش علمای مجاهد آذربایجان و شهر مقدس قم در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست، اما آنچه که در طول 32 سال گذشته مهجور مانده، تبیین نقش حوزه های علمیه در روند این نهضت اسلامی بوده است.

وی با بیان این که علمای مجاهد و حق طلب از حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم برخاسته و قیام کرده اند، خاطر نشان کرد: نمونه بارز تربیت یافته گان مکتب علوی و نبوی، حضرت امام خمینی(ره) و علمای مجاهدی چون شهید آیت الله قاضی طباطبایی و شهید مدنی بوده اند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر تبیین نقش آموزه های حوزوی در عدالت خواهی و حق طلبی روحانیت و علمای تاریخ ساز جهان اسلام ادامه داد: به یقین حرکت های اسلامی مردم سراسر کشور با محوریت روحانیت و اعتماد قلبی اقشار مختلف به حوزه های علمیه بوده است.

امام جمعه مراغه با بیان این که حوزه های علمیه و روحانیت مجاهد منشأ اصلی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: درست است که در طول تاریخ روحانیت در صدر تحرکات اسلام خواهی و حق طلبی ملت ایران قرار داشته، اما نباید فراموش کرد که دشمنان با درک موقعیت و نقش سازنده این مراکز علوم اسلامی، همواره درصدد انحراف و نفوذ عوامل انحرافی و عقاید التقاطی خود هستند.

وی با تاکید بر حفظ اصالت، استقلال و نقش تاریخی حوزه های علمیه اظهار داشت: اگر روحانیان وابستگی به نظام و دولت داشته باشند، هیچ گاه نخواهند توانست آن تاثیرگذاری دیرینه خود را داشته باشند، چنان که در دوره ای از تاریخ آخوندهای درباری با وابستگی آبروی روحانیت و حوزه های علمیه را به بازی گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جریان های خاموشی در پی حذف اندیشه های امام مانند بحث دیانت و سیاست، ولایت فقیه، تدریس فلسفه و علوم عقلی، فقه پویا، تقریب مذاهب اسلامی و دیگر اندیشه های تابناک امام در حوزه هستند، تصریح کرد: بهترین نوع برخورد با چنین اندیشه هایی، پاسخگویی و مباحثه بر پایه و اصول منطقی اسلام است، البته نباید از مقابله جدی با جریان های افراطی و معاندی که در پی تفرقه افکنی میان مردم، مراجع، روحانیت و رهبری هستند، غافل بود./935/ت302/س
ارسال نظرات