۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۹۷۴۲۹
آیت‌الله خاتمی:

تحولات اخیر در منطقه نشانه صدور انقلاب اسلامی است/خیزش بیداری امت اسلام ترفندهای دشمنان را نقش برآب کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در تحلیل خود از رخدادهای اخیر جهان و منطقه، گفت: موج خیزش بیداری که در منطقه در حال وقوع است، به برکت نظام مقدس اسلامی ایران است.
آيت الله سيد احمد خاتمي
آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تحولات اخیر در جهان اسلام و منطقه خاورمیانه، ابراز داشت: حوادثی که در منطقه در حال اتفاق است، به نظر می رسد که استراتژی یا راهبرد دنیای استکبار را درباره خاورمیانه به چالش کشیده است.

وی تاکید کرد: آنها در پی خاورمیانه ای بودند که میدان دار آن رژیم جعلی و غاصب اسرائیل و مدیریت آن با آمریکا باشد و مقصودشان از خاورمیانه جدید همین بود .

این استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه امروز موج اسلام خواهی و خیزش بیداری اسلامی سراسر جهان را فراگرفته است تصریح کرد: خیزش مردمی تمام ترفندهای جبهه استکبار را نقش برآب کرده است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: در شرایط کنونی تمام تلاش و نقشه دنیای استکبار این است که در منطقه رژیم های ضد اسرائیلی شکل نگیرد و در این راستا همه ترفندهای خود را نیز بکار بسته اند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز با بیداری امت اسلامی خیال خام آنها مبنی بر اینکه مدیریت منطقه را در اختیار داشته باشند به کلی از بین رفته است و طبق مثل مشهور در پی آنند که کلاه شان را محکم بگیرند تا باد نبرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حوادث و تحولات اخیر را نشانه صدور انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: این همان صدور انقلاب اسلامی است که بیش از سی سال پیش امام راحل عظیم الشان آن را بیان فرمودند.

این استاد سطح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه دنیای استکبار به شدت از این مساله که این قیام ها را اسلامی مطرح کند وحشت دارد ابراز داشت: تمام تلاش دنیای استکبار و غرب این است که سبقه اسلامی این قیام ها را بپوشانند و به شدت نگرانند که نکند الگوی این انقلاب ها، انقلاب اسلامی ایران باشد.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: آنها در تحلیل های خود همه احتمالات را مطرح می کنند، اما این دو واقعیت که این انقلاب ها نشات گرفته از روح انقلاب اسلامی است که در ایران اتفاق افتاد را مطرح نمی کنند.

وی تاکید کرد: آنچه هم اکنون سرنوشت ساز است، استقامت مبارزان در صحنه در کشورهای مختلف اسلامی است و آنها باید مراقب نقشه ها و ترفندهای دشمنان باشند.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: سقوط رژیم نا مبارک، زلزله بزرگی را در منطقه ایجاد خواهد کرد و در هر حال خسارت دیده اصلی این صحنه آمریکا و دنیای استکبار و رژیم صهیونیستی است. /924/ت301/ج
ارسال نظرات