۲۳ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۹۸۰۵۴
مدیر مؤسسه فرق و ادیان خبر داد؛

تدوین طرح مبارزه با فرق و نحله‌های انحرافی در کشور

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه فرق و ادیان، از طراحی و تدوین طرح مبارزه با فرقه ها، نحله های انحرافی در این مؤسسه خبر داد.
نشست نقد و بررسي فرقه هاي نوظهور در مدرسه معصوميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جواد محرابی، مدیر مؤسسه فرق و ادیان، شب گذشته در مراسم آغاز دوره آموزشی نقد فرقه های انحرافی که با حضور آیت الله مقتدایی مدیر حوزه های علمیه در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، اظهار داشت: مساله فرقه ها در کشور ما بخشی از تلاش دشمنان برای براندازی نظام و استحاله تشیع است.

وی با بیان اینکه فرقه های انحرافی در ادوار مختلف در کشور فعال بوده اند، تاکید کرد: در دو دهه گذشته ما با هجمه شدید فرقه ها، نحله ها و عرفان های کاذب از جمله بهائیت، وهابیت، زردتشت، صوفیه و شبه عرفان های وارداتی مواجه هستیم.

این کارشناس فرقه های انحرافی از فعالیت بیش از یکصد فرقه و نحله انحرافی در کشور خبر داد و تصریح کرد: هزاران سایت و شبکه های ماهواره ای مختلف یک جنگ تمام عیار را در این حوزه شروع کرده اند و ما اگر به فکر نباشیم دچار آسیب ها و مشکلات بسیاری خواهیم شد.

حجت الاسلام محرابی نقش طلاب، روحانیان و حوزه های علمیه را در مقابله با فرقه ها و نحله های انحرافی بسیار برجسته و حساس خواند و ابراز داشت: روحانیان و حوزه های علمیه باید با برنامه ریزی مناسب به وظیفه ای که در این راستا دارند عمل کنند.

مدیر مؤسسه فرق و ادیان بیان داشت: هرکجا یک طلبه و روحانی فعال حضور داشته و انجام وظیفه کرده است ما از آسیب این گونه فرقه ها و نحله ها در امان بوده ایم.

حجت الاسلام محرابی، مقابله با فرقه های منحرف را رسالت طلاب و روحانیان دانست و اظهار داشت: امیدواریم با کمک مسؤولان و شخصیت های حوزوی در این راستا برنامه های خوبی را طراحی کنیم و بتوانیم با این گونه فرقه ها و عرفان های کاذب وارداتی مقابله کنیم و جامعه را ایمن نماییم.

مدیر مؤسسه فرق و ادیان در ادامه گزارشی از فعالیت ها، اقدامات و عملکرد این نهاد فرهنگی ارائه و تاکید کرد: این مؤسسه در سال 87 راه اندازی شد و در سه حوزه آموزش، پژوهش و فعالیت های رسانه ای کار خود را دنبال کرده است.

وی مدیریت طرح تحول فرقه های اجتماعی در کشور را از جمله اقدامات مؤسسه فرق و ادیان دانست و گفت: طرح مبارزه با جریان ها و فرقه های انحرافی در این مؤسسه طراحی و تدوین شده است.

حجت الاسلام محرابی برگزاری کارگاه های آموزشی، ارائه آموزش های تخصصی به 18 هزار نفر در سراسر کشور، آموزش روحانیان و طلاب برای مقابله با نحله های انحرافی، آموزش بسیج اساتید کشور را از جمله فعالیت های مؤسسه فرق و ادیان ذکر کرد.

وی رصد فعالیتهای رسانه ای فرقه ها و نحله های انحرافی و طراحی برنامه برای نهادهای مسؤول را از دیگر فعالیت های این مؤسسه فرهنگی عنوان کرد و گفت: راه اندازی وب سایت و دهها وبلاگ تخصصی در فضای مجازی، تولید جزوات، همکاری در ساخت مستندهای مختلف و کمک به تولید چند برنامه تلوزیونی از دیگر فعالیت ها و اقدامات مؤسسه فرق و ادیان بوده است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات