۲۴ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۹۸۰۶۱
معاون دبیر کل حزب الله لبنان:

اسراییل اشغالگر و سلطه جو مشکل اصلی منطقه است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم اسراییل و اهداف سه گانه اش، یعنی اشغالگری، سلطه جویی و ایفای نقش به عنوان ابزاری در دست استکبار جهانی را مشکل اصلی منطقه دانست.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در نشستی از سوی هیات آموزش عالی حزب الله با حضور اساتید دانشگاه های لبنان در سالن «الجنان» در بئر حسن در جنوب بیروت، اسراییل و اهداف سه گانه اش، یعنی اشغالگری، سلطه جویی و ایفای نقش به عنوان ابزاری در دست استکبار جهانی را مشکل اصلی منطقه دانست و گفت: آمریکا و اسراییل لبنان را نشانه رفته اند و تنها گزینه لبنان رویارویی با چالش های اشغالگران و تسلیم نشدن در برابر همدستی و دسیسه چینی بین الملی علیه این کشور است.

وی یکی از این چالش ها را متهم ساختن حزب الله لبنان به حرکت در راستای منافع بیگانگان دانست و گفت: برخی می گویند ما به نیابت از اعراب می جنگیم و برخی دیگر ما را به حرکت در راستای منافع ایران و سوریه متهم می کنند و گروهی سوم ما را وابسته به بیگانگان می خوانند. ما از اینها می خواهیم که یک نمونه واقعی از ادعایی را که مطرح می کنند، بیاورند که ما به جای منافع خود، منافع دیگران را در نظر گرفته باشم. پیروزی حزب الله در شکست اسراییل و آزادسازی بخش های اشغالی خاک لبنان باعث شده است که این اتهام ها مطرح شوند.

شیخ نعیم قاسم، نظریه تعارض تشکیل دولت در کنار وجود مقاومت را یکی دیگر از چالش هایی دانست که با آن روبرو هستند و افزود: لبنان بهترین نمونه تشکیل دولت سازگار با حضور مقاومت است؛ چراکه مقاومت با آمادگی کامل در کنار دولت حضور دارد و هر روز قدرتمندتر می شود و برای هرگونه جانفشانی و رویارویی با هرگونه چالشی آماده است و سه گانه ارتش، ملت و مقاومت، صلاحیت خود را به عنوان بهترین گزینه برای لبنان به اثبات رسانده است.

وی با تاکید بر اینکه بازگشتی به گذشته در کار نیست و لبنان از این پس به دوران ضعف و رکود بازنخواهد گشت و از مقاومت جدایی ناپذیر خواهد بود، گفت: نه می توان لبنان را از مقاومت جدا کرد و نه مقاومت را از لبنان و این امر برگرفته از تاریخ و حال حاضر ماست و آینده ما بر مبنای آن شکل خواهد گرفت.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه فتنه انگیزی و تحریک مذهبی و طایفه ای، دست آخر دامان خود فتنه انگیزان را خواهد گرفت، افزود: هرگز یک طایفه خاص در هر جایگاهی و با هرگونه پشتیبانی بین المللی و منطقه ای، نخواهد توانست بر لبنان حکومت کند، بلکه ما نیازمند آنیم که دست در دست هم نهیم و یا تشریک مساعی و مشارکت لبنان را آباد کنیم.

وی با اشاره به اینکه دوره رودررو قرار گرفتن با مقاومت گذشته است، گفت: دیدیم که در سرتاسر منطقه طرح های پوشالی استکبار فروریخت و افکار دیکتاتوری شوم که خواستار بقای اسراییل هستند، نابود شدند و ثابت شد که مقاومت و انقلاب تنها راه حل است. /981/گ
ارسال نظرات