۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۹۸۲۰۵
معاون طرح و برنامه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه:

230 هزار خانوار تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه قرار دارند

خبرگزاری رسا ـ معاون طرح و برنامه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: اکنون دایره افراد تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بسیار گسترده است به طوری که تمام طلاب برادر و خواهر اعم از شیعه و سنی در سراسر ایران را در برمی‌گیرد.
موسوي معاون طرح و برنامه مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام موسوی، معاون طرح و برنامه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس این مرکز با ارائه گزارشی از روند خدمات‌دهی آن، اظهار داشت: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از سال 1370 شروع به کار کرد و در نخستین سال تشکیل خود، هشت هزار نفر را تحت پوشش قرار داد.

وی با بیان این‌که در طول بیست سال فعالیت مستمر این مرکز، 230 هزار خانوار تحت پوشش آن قرار دارند و رشد آن سی برابر شده است، گفت: اکنون دایره افراد تحت پوشش مرکز خدمات حوزه‌های علمیه بسیار گسترده است به طوری که تمام طلاب برادر و خواهر اعم از شیعه و سنی در سراسر ایران را در برمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به ارائه سیزده نوع خدمات در این مرکز، اعطای وام قرض‌الحسنه، طرح معیشت با توزیع اقلام اساسی و به صورت کارت‌های اعتباری، تأسیس تعاونی مصرف، ارائه خدمات ویژه برای موارد اضطراری، خدمات مستمری بگیران، هدیه ازدواج و مسکن طلاب، کمیسیون پزشکی، بیمه تأمین اجتماعی، خدمات فرهنگی و رفاهی را از جمله این خدمات عنوان کرد.

وی با بیان این‌که مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، فعالیت خود را از مدرسه معصومیه شروع کرد و از آنجا گسترش یافت، به بودجه اعطایی از دفتر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بودجه مرکز خدمات از بدو تأسیس تاکنون هفتصد برابر افزایش داشته است.

وی با بیان این‌که سه درصد از بودجه کل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به هزینه‌های جاری مرکز و 97 درصد به برنامه‌های آن اختصاص دارد، گفت: این مرکز با 37 نیرو در شعبه قم شروع به کار کرد و اکنون با 379 نیرو خدمات ارزنده‌ای را در سراسر ایران به طلاب علوم دینی ارائه می‌دهد. /920/پ202/ص

ارسال نظرات