۰۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۹۸۷۳۹
رییس سازمان عقیدتی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع خبر داد:

ارتقای رتبه‌ روحانیان وزارت دفاع از سال آینده بر‌اساس ارائه مقالات علمی و کاربردی خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع به تحریم‌های همه‌جانبه غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها در صنعت دفاعی ایران هیچ تاثیری نداشته است.
حجت‌الاسلام سيدجمال الدين ميرمحمدي


به گزارش رسا به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، حجت‌الاسلام سیدجمال الدین میرمحمدی، رییس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در گردهمایی روحانیون شاغل در وزارت دفاع با بیان اینکه روحانیت رکن سازمان عقیدتی سیاسی است، افزود: چون عقیدتی سیاسی یک سازمان روحانی‌محور است، ارزش و اهمیت و نقش روحانی در آن بسیار است.

وی با تاکید بر اینکه مسائل سازمانی نباید باعث شود روحانیون از علم و حکمت فاصله گیرند، تصریح کرد: انجام پژوهش‌های قرآنی باید در رأس فعالیت ها و اقدامات روحانیون قرار گیرد چرا که نیاز معنوی وزارت دفاع‌ باید از منابع اصیل تامین شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع از تاسیس دفتر پژوهش‌های علوم اسلامی در وزارت دفاع با تصویب ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و اظهار داشت: از این پس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، پژوهشهای اسلامی مورد نیاز وزارت دفاع ‌را از این طریق تامین خواهد کرد.

حجت‌‌الاسلام میرمحمدی با برشمردن اهمیت انجام پژوهش‌های قرآنی توسط روحانیون شاغل در وزارت دفاع خاطرنشان کرد: ارتقاء رتبه‌ روحانیون شاغل در وزارت دفاع از سال آینده بر‌اساس ارائه مقالات علمی و کاربردی مورد نیاز وزارت صورت خواهد گرفت.

وی از روحانیون شاغل در وزارت دفاع خواست در استخراج احادیث و آیات قرآنی مرتبط با صنایع دفاعی بیش از پیش تلاش کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نیز به تحریم‌های همه‌جانبه غرب علیه ایران اشاره کرد و گفت: هر چند این تحریم‌ها تاکنون در کشور‌مان و در صنعت دفاعی ایران هیچ تاثیری نداشته،بلکه موجب رشد و شکوفائی وزارت گردیده اما‌ روحانیون در این برهه از زمان باید در ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، تلاش مضاعف، ابتکار و نوآوری، فعالانه اقدام کنند.

حجت‌الاسلام میرمحمدی ‌در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه سال آینده این سازمان اشاره کرد و افزود: در برنامه سال 90، بخشی از برنامه‌ها، تخصصی وزارت دفاع است که با برنامه های دیگر سازمان های فرهنگی نیرو های مسلح متفاوت خواهد بود .

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع همچنین از اجرای طرح روحانی معین از سال آینده در وزارت دفاع خبر داد و گفت: باید از قالب سازمانی خارج شده و نشست‌های چهره به چهره توسط روحانیون تشکیل داده تا تاثیرگذاری فعالیت‌ها بیشتر شود.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور نیز در این مراسم ، روحانیون شاغل در وزارت دفاع را توصیه کرد دوره کامل تفسیر را فرا بگیرند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه در حال حاضر دست ما از قرآن و نهج‌البلاغه خالی است، تصریح کرد: متاسفانه در کل کشور به اندازه کافی مفسر قرآن نداریم که باید در تربیت مفسرین قرآن تلاش کنیم‌.

در پایان این مراسم از روحانیون بازنشسته شاغل در وزارت دفاع تقدیر شد./916د102/ع

ارسال نظرات