۰۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۹۹۲۹۶

15 اثر علمی علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی احیا شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کنگره ملی علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی از احیای پانزده اثر علمی ماندگار این دو عالم دینی از سوی کمیته علمی کنگره خبر داد.
كنگره علامه سعيد العلما و ملا محمد اشرفي
حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، دبیر کنگره ملی علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر گفت: این کنگره ملی با حضور شخصیت‌های برجسته حوزه و دانشگاه در سه روز متوالی در 29‌، 30 و 31 اردیبهشت‌ماه  سال آینده در دو شهر بابل و بهشهر برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این کنگره در زادگاه علامه سعیدالعلما در بابل و مراسم اختتامیه در زادگاه علامه ملا محمد اشرفی در بهشهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمیان یکی از مهم‌ترین اقدامات دبیرخانه کنگره ملی علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی را احیای آثار به جای مانده از این دو شخصیت علمی کشور عنوان کرد و بیان داشت: تاکنون 15 اثر علمی از علامه ملا محمد اشرفی و سعید العلما از سوی کمیته علمی کنگره تدوین و به چاپ رسیده است.

دبیر کنگره ملی علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی، کتاب شعائر الاسلام در پنج جلد، رسائل فقهیه، اسرارالشهاده، توضیح المسائل و تفسیر قرآن، شرح حال و زندگینامه و مجموعه مقالات را از جمله آثار علمی احیاء شده علامه ملا محمد اشرفی عنوان کرد و بیان داشت: این آثار برجسته در روز کنگره در بین شرکت کنندگان توزیع می شود.

حجت الاسلام ابراهیمیان همچنین به احیای آثار علمی علامه سعید العلما اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از آثار علمی نیز از این عالم بزرگوار همراه با تفسیر، تحقیق، شرح و تفصیل تدوین و به چاپ رسیده که در روز برگزاری کنگره در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

وی با اشاره به اعلام فراخوان عمومی ارسال مقاله از سوی دبیرخانه کنگره به سراسر کشور، ادامه داد: اندیشمندان حوزه و دانشگاه آثار خود را ارسال کردند که به همراه و مقالات آنان و همچنین مجموعه مصاحبه پیرامون افکار ملامحمد اشرفی و علامه سعید العلما، آثار و اندیشه های این دو عالم برجسته از علما، فرهیختگان و مراجع دینی نیز در یک جلد به چاپ می رسد.

حجت الاسلام ابراهیمیان خاطر نشان کرد: صاحبان مقالات برای ارائه مقالات د روز برگزاری کنگره از قم، تهران و مشهد دعوت می شوند تا به ارائه مقالات ارائه شده خود بپردازند.

وی با بیان این که تا کنون بیش از 130 اثر علمی به دبیرخانه کنگره ملی علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی ارسال شده است، اظهار داشت: از این مجموعه مقالات ارسالی تاکنون 38 مقاله برگزیده و به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام ابراهیمیان همچنین از تشکیل کمیته ای برای بازسازی و مرمت مقبره علامه سعید العلما در بابل خبر داد و خاطرنشان کرد: این کمیته متشکل از سازمان میراث فرهنگی، استانداری، سازمان تبلیغات و دبیرخانه برگزاری کنگره است که وظیفه بازسازی مقبره این عالم دینی را بر عهده گرفته است.

دبیر کنگره ملی علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی در پایان گفت: تندیس علامه سعیدالعلما و ملا محمد اشرفی نیز همزمان با برگزاری این کنگره در استان مازندران نصب خواهد شد./950/ت301/س
ارسال نظرات