۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۹۹۳۰۲
رضا برجی:

فیلم سازان ما نسبت به امام حسین دچار غفلت هستند

خبرگزاری رسا ـ یک مستند ساز دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی با تاسی از نهضت امام حسین(ع) به پیروزی رسید و انقلاب هایی که هم اکنون در سطح منطقه صورت می گیرد با الهام از این تفکر عاشورایی است.
فيلمبرداري
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری سومین سوگواره لحظه های عاشورایی، رضا برجی که رکوردار حضور در جنگ های معاصر جهان است با بیان این که امام حسین(ع) و اندیشه های ایشان در میان مردم ایران جایگاه برجسته ای دارد افزود: اما متاسفانه فیلم سازان ما در این زمینه دچار غفلت شده اند.

وی ادامه داد:به اعتقاد من به رغم فرصتی که انقلاب در اختیار فیلم سازان ما قرار داد تا سراغ چنین مضامینی بروند اما اهالی سینمای ما از این فرصت خوب بهره نبردند و تعداد فیلم های معدودی تا کنون دربارهسیدالشهداء(ع) در کشور ما ساخته شده است.

کارگردان مستند «عراق سرزمین جنگ ها» تصریح کرد: اندیشه عاشورایی در سینمای ما جریان ندارد در حالی که این اندیشه از ظرفیت بالایی در راستای معرفی دین اسلام و مذهب تشیع برخور داراست و بهترین تفکری است که می تواند مبانی انقلاب اسلامی را به جهان معرفی کند.

برجی با اشاره به جمله ای از شهید آوینی مبنی بر این که افق نگاه فیلم سازان مسلمان ایرانی باید سینمای مبارزه باشد اظهار داشت: نبرد حق و باطلی که در کربلا بر پا شد تا پایان تاریخ جریان دارد و کسی که با چنین نگرشی فیلم بسازد به سینمای مبارزه نزدیک شده است.

این مستند ساز خاطرنشان کرد: من معتقدم خود امام حسین(ع) باید به یک فیلم ساز اجازه ساخت اثری را در باره خودشان و حماسه بزرگ عاشورا بدهد چون به نظر من هر کسی لیاقت و شایستگی آن را ندارد تا در مورد چنین موضوعات مقدسی فیلم بسازد.

یادآوری می شود سومین سوگواره لحظه های عاشورایی در رشته های عکس،فیلم و فیلم نامه، اردیبهشت از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی سال آینده در مشهد برگزار می شود و آخرین مهلت ارسال آثار نیز 28 اسفندماه جاری است./930/د102/ص



ارسال نظرات