۱۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۹۹۹۵۵
رئیس هیئت دفاع از حقوق بشر عربستان:

رژیم آل سعود از سرنوشت حکام عرب درس عبرت بگیرد

خبرگزاری رسا ـ رئیس هیئت دفاع از حقوق بشر عربستان، نظام سعودی را به عبرت گرفتن از سرنوشت حکام عرب دعوت کرد و خواستار حضور قشرهای مختلف ملت در راهپیمایی فردا شد.
شيخ محمد الحسين رئيس هيئت دفاع از حقوق بشر عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد الحسین رئیس هئیت دفاع از حقوق بشر عربستان در گفت و گو با سایت الحرمین، بازداشت جمعی از شهروندان شیعه توسط نیروهای امنیتی این کشور را به شدت محکوم کرد.

وی گفت: برخورد بسیار بد نیروهای امنیتی با شهروندانی که در راهپیمایی مسالمت آمیز خود، خواستار آزادی زندانیان سیاسی شده بودند که منجر به بازداشت جمعی از آنان شد محکوم است.

حجت الاسلام محمد الحسین افزود: افرادی که در چند روز گذشته بازداشت شده اند هیچ جنایتی مرتکب نشده اند بلکه گناه آنان اینست که آرا و نظرات خود را اعلام کرده اند، در حالی که آزادی بیان حقی است که همه سازمان ها و قوانین حقوقی بر آن اتفاق نظر دارند.

رئیس هیئت دفاع از حقوق بشر، رژیم آل سعود را به عبرت گرفتن از سرنوشت حکام مستبد دعوت کرد و اظهار داشت: نظام سعودی نباید گوش های خود را در برابر خواسته های ملت ببندد و بهتر است از سرنوشت حکام مستبد عربی که به دلیل ظلم و استبداد توسط ملت ها سرنگون شده اند درس عبرت بگیرد و شهروندان را نیز در اداره کشور مشارکت بدهد.

وی بر لزوم مشارکت همه قشرهای ملت در راهپیمایی ها تاکید کرد و گفت: از همه شهروندان می خواهم تا در راهپیمایی آینده که قرار است فردا در سراسر کشور انجام گیرد حضور یابند و همبستگی و یکپارچگی خود را نشان دهند.

شیخ محمد الحسین خواستار حفظ وحدت ملی توسط شهروندان شد و تصریح کرد: نظام سعودی و علمای آن در صدد هستند تا راهپیمایی و اعتراضات مردمی را طایفه ای قلمداد کنند تا در میان مردم، تفرقه و شکاف بیاندازند، ولی ملت باید هوشیار باشد و از وقوع در درگیریهای مذهبی اجتناب کنند.

گفتنی است فردا(چهارشنبه) در عربستان روز خشم اعلام شده است و این در حالیست که وزارت کشور عربستان برگزاری هرگونه راهپیمایی و تجمع اعتراض امیز را ممنوع اعلام کرده است.

هیئت علمای بزرگ عربستان و مفتی این کشور نیز که جایگاه خود را در خطر می بینند راهپیمایی و تجمع اعتراض آمیز را حرام اعلام خوانده و دستگاه های امنیتی را به برخورد قاطع با معترضان دعوت کرده بودند./980/گ
ارسال نظرات